17. Ulusal Mekanik Kongresi
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Altunışık, Ahmet Can" ile 17. Ulusal Mekanik Kongresi'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeBetonarme Karayolu Köprülerinin Yapısal Titreşimlerinin Deneysel Yöntemlerle Elde Edilmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Altunışık, Ahmet Can ; Bayraktar, Alemdar ; Sevim, BarışBu çalışmada, betonarme karayolu köprülerinin yapısal titreşimlerinin deneysel yöntemlerle elde edilerek dinamik karakteristiklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla örnek olarak, Ülkemizde bulunan ve dengeli konsol yöntemiyle inşa edilen Kömürhan ve Gülburnu Köprüleri'nin taşıyıcı sistemleri örnek olarak seçilmiş ve sabit en kesitli üstyapı taşıyıcı sisteme sahip bir karayolu köprü modeli laboratuar ortamında inşa edilmiştir. Laboratuar ortamında inşa edilen köprü, kenar açıklıkları 1.5’şer m ve orta açılığı 3 m olmak üzere toplam üç açıklıklı ve 6 m olacak şekilde tasarlanmıştır. Köprünün yapısal titreşimlerini elde etmek amacıyla Deneysel Modal Analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bu titreşimler frekans ortamında Geliştirilmiş Frekans Tanım Alanında Ayrıştırma yöntemi kullanılarak işlenmiş, dinamik karakteristikler olarak adlandırılan doğal frekanslar, mod şekilleri ve sönüm oranları elde edilmiştir
-
ÖgeYakın Ve Uzak Fay Yer Hareketi Etkisindeki Asma Köprülerin Yapısal Davranışlarının Belirlenmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Adanur, Süleyman ; Altunışık, Ahmet Can ; Bayraktar, Alemdar ; Sevim, Barış ; Akköse, MehmetBu çalışmada, yakın ve uzak fay yer hareketi etkisinde bulunan asma köprülerin yapısal davranışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada örnek olarak, Ülkemizde bulunan iki asma köprüden biri olan Boğaziçi Köprüsü örnek olarak seçilmiştir. Köprünün sonlu eleman modeli proje verileri dikkate alınarak SAP2000 programında oluşturulmuş, analizlerde geometrik olarak lineer olmama durumu dikkate alınmıştır. Köprünün yapısal davranışının belirlenmesinde, 1999 yılında meydana gelen Kocaeli ve Chi-Chi depremlerinin aynı maksimum ivmeye ve yakın-uzakfay özelliklerine sahip ivme kayıtları kullanılmıştır. Analizler sonucunda, tabliye uzunluğu ve kule yüksekliği boyunca yerdeğiştirmeler ve kesit tesirleri elde edilmiş, elde edilen değerler karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir. Çalışmadan, yakın fay yer hareketinin yerdeğiştirme ve kesit tesirlerinde uzakfay yer hareketine oranla dahafazla etkili olduğu görülmüştür.