17. Ulusal Mekanik Kongresi
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Çıkarma tarihi ile 17. Ulusal Mekanik Kongresi'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAlt Tabakasında Düşey Bir Çatlak Bulunan Ve Elastik Yarım Düzleme Oturan Çift Tabaka Problemi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Adıbelli, Handan ; Erdöl, RagıpBu bildiride alt tabakasında düşey bir çatlak bulunan ve eksenel yüklü dairesel rijit bir panç aracılığı ile elastik yarım düzleme bastırılan çift tabakanın iç çatlak problemi Elastisite Teorisine göre çözülerek gerilme şiddet faktörleri belirlenmiştir.
-
ÖgeBasit Eğilme Altında Eğrei Eksenli iki Katmanlı Kompozit Kirişin Akması(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Arslan, Eray ; Sülü, İsmail YasinBu çalışmada; eğri eksenli iki katmanlı kompozit kirişin basit eğilme altında elastik davranışı için analitik çözüm sunulmaktadır. Çözüm, plastikleşmenin ilk başladığı yüklemeye kadar geçerlidir ve kritik akma koşulları Tresca akma kriteri yardımıyla tespit edilmiştir. Düzlem gerilme, dairesel simetri ve küçük deformasyon durumları göz önünde bulundurularak ince cidarlı kirişin elastik davranışını tarifeden diferansiyel denklem türetilmiştir. İki katman için de bu denklem analitik olarak çözülmüştür. Sınır ve iki katmanın kesiştiği yüzey koşulları kullanılarak integrasyon sabitleri analitik olarak elde edilmiştir. Kompozit kirişlerdeki akmanın (homojen kirişlerden farklı olarak) kirişin iç yüzeyinde, iki katmanın kesiştiği ara yüzeyde ya da kirişin dış yüzeyinde oluşabileceği gözlenmiştir.
-
ÖgeBetonarme Karayolu Köprülerinin Yapısal Titreşimlerinin Deneysel Yöntemlerle Elde Edilmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Altunışık, Ahmet Can ; Bayraktar, Alemdar ; Sevim, BarışBu çalışmada, betonarme karayolu köprülerinin yapısal titreşimlerinin deneysel yöntemlerle elde edilerek dinamik karakteristiklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla örnek olarak, Ülkemizde bulunan ve dengeli konsol yöntemiyle inşa edilen Kömürhan ve Gülburnu Köprüleri'nin taşıyıcı sistemleri örnek olarak seçilmiş ve sabit en kesitli üstyapı taşıyıcı sisteme sahip bir karayolu köprü modeli laboratuar ortamında inşa edilmiştir. Laboratuar ortamında inşa edilen köprü, kenar açıklıkları 1.5’şer m ve orta açılığı 3 m olmak üzere toplam üç açıklıklı ve 6 m olacak şekilde tasarlanmıştır. Köprünün yapısal titreşimlerini elde etmek amacıyla Deneysel Modal Analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bu titreşimler frekans ortamında Geliştirilmiş Frekans Tanım Alanında Ayrıştırma yöntemi kullanılarak işlenmiş, dinamik karakteristikler olarak adlandırılan doğal frekanslar, mod şekilleri ve sönüm oranları elde edilmiştir
-
ÖgeBirbirlerine Elastik Olarak Bağlı Fonksiyonel Derecelendirilmiş Paralel iki Timoshenko Kirişinin Hareketli Yükler Altında Dinamik Analizi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Şimşek, Mesut ; Cansız, SinanBu çalışmada birbirine elastik yaylarla paralel olarak bağlanmış ve fonksiyonel derecelendirilmiş (FD) basit mesnetli iki Timoshenko kirişinin hareketli harmonik bir yük etkisi altında dinamik davranışı sayısal olarak incelenmiştir. Bu amaçla herhangi bir t anında, sistemin şekil değiştirme enerjisi (kirişlerdeki iç potansiyel enerji ve elastik ara bağlantı nedeniyle ortaya çıkan potansiyel enerji), kinetik enerji ve hareketli yükün potansiyel enerji ifadeleri elde edilmiştir. Mesnet şartları yay sabiti büyük olan noktasal yaylarla sağlatılmıştır. Kirişlerin Young modülü, kayma modülü ve kütle yoğunluğu gibi malzeme özellikleri kirişlerin kalınlığı boyunca belli bir fonksiyona bağlı olarak değişmektedir. Kirişlerin düşey yer değiştirmelerini ve kesit dönmelerini ifade eden bilinmeyen fonksiyonlar zaman ve uzay bağımlı koordinatlara çarpım şeklinde ayrılmıştır. Yer değiştirme ve dönme fonksiyonlarının oluşturulmasında uzay bağımlı koordinatlar için polinomlar seçilmiştir. Hareket denklemleri Lagrange denklemleri yardımıyla elde edilmiş ve direkt integrasyon yöntemlerinden biri olan Nevvmark yöntemiyle zaman tanım alanında çözülmüştür. Bu çalışmada, hareketli harmonik yükün hızı ve frekansı, ara elastik bağlantı elemanlarının rijitliği ve farklı malzeme dağılımlarının sistemin dinamik davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir
-
ÖgeBetonun Kırılmasında Başlangıç Gerilme Şiddet Çarpanının Tayini için Bir Metod(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) İnce, RagıpBeton bir yapıyı kırılma mekaniğine göre analiz edebilmek için ilk önce kullanılan malzemenin kırılma parametrelerinin belirlenmesi gerekir. Betonun kırılma parametrelerini belirlemek için şartnameler ve araştırmacılar tarafından birçok lineer olmayan kırılma mekaniği modelleri önerilmektedir. Çift-K Modeli, beton yapılarda kırılmayı modellemek için başlangıç gerilme şiddet çarpanı Kılcnl ve kritik gerilme şiddet çarpanı Kl'!i gibi iki parametre kullanmaktadır. Bu her iki kırılma parametresi, sızdırmazlığın önemli olduğu nükleer santraller, yüksek beton barajlar ve beton basınç kapları gibi yapıların tasarımında büyük öneme sahiptir. Diğer taraftan Kl"cl l nin hesabında CEB-FIB şartnamesinde yer alan bazı ampirik ifadeleri kullanılmaktadır. Bu amaçla sunulan çalışmada, Kıcc nin hesabı için alternatif bir yöntem önerilmiştir. Sonuç olarak, önerilen yöntem farklı laboratuvarlarda, farklı deney metotları kullanılarak elde edilen 159 adet deney verisi ile test edilmiş ve analitik yaklaşımın sonuçlarının oldukça uygun ve ümit verici olduğu tespit edilmiştir
-
ÖgeÇapraz Tabakalı Kompozit Kirişlerin Karışık Sonlu Elemanlar Yöntemi ile Dinamik Analizi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Madenci, Emrah ; Özütok, AtillaYapılan bu çalışmada; lamine kompozit kirişlerin dinamik analizleri Gâteaux diferansiyel yöntemi kullanılarak, karışık sonlu elemanlar formülasyonu yardımı ile incelenmiştir. Analizlerde, sabit geometriye sahip, üniform yayılı yük etkisi altında, farklı mesnet koşullarına göre simetrik, tek tabakalı ve çapraz tabakalı oftotropik kompozit Euler-Bernoulli ve Timoshenko kirişleri ele alınmıştır. Virtüel yerdeğiştirme prensibi yardımı ile her iki kiriş teorisine ait kompozit kirişlerin diferansiyel alan denklemleri elde edilmiştir. Bu denklemler operatör forma dönüştürülmüş, Gâteaux diferansiyel metot kullanılarak her iki kiriş teorisine ait dinamik ve geometrik sınır koşullarını da içeren fonksiyoneller bulunmuştur. Bu fonksiyonellere karışık sonlu elemanlar yöntemi uygulanarak eleman matrisleri elde edilmiştir. Elde edilen eleman matrisleri FORTRAN bilgisayar programı yardımı ile sistem matrislerine aktarılıp sayısal uygulamalar yapılmıştır. Sonuçlar literatürde bulunan çalışmalar ile karşılaştırılmış, sonuçların birbirine çok benzer çıktığı görülmüştür.
-
ÖgeDairesel Yığma Kolonların Deprem Dayanımlarının Sayısal Olarak Eşdeğer Deprem Yükü Esasına Göre Belirlenmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Gürel, M. Arif ; Pekgöz, R. Kadir ; Kısa, Murat ; Çılı, FeridunBu çalışmada bazı tarihi yapılarda ana taşıyıcı elemanlardan olan daire kesitli yığma kolonların deprem etkilerinin yatay bileşenine karşı dayanma kapasiteleri eşdeğer deprem yükü esasına göre belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla, literatürde mevcut ve dikdörtgen kesitli yığma taşıyıcı elemanların kararlılık analizleri için geliştirilmiş olan bir model ve onun sayısal hesap yöntemi dairesel yığma kolonlar için düzenlenip kullanılmıştır. Kesitlerin çatlamasını ve ikinci mertebe etkileri göz önüne alabilen modelde bir kolon her biri sabit eğrilikli olan sonlu sayıda alt elemana bölünmektedir. Hesabı yapılacak bir dairesel kolon kendi ağırlığı ve dışmerkez düşey tepe yükü ile maksimum atalet etkilerine eşdeğer yayılı ve tekil statik yatay yükler altında düşey konsol prizmatik bir eleman olarak ele alınmaktadır. Kolon malzemesinin çekme dayanımının olmadığı ve sınırsız bir basınç dayanımına sahip olduğu kabul edilmektedir. Örnek olarak mevcut bir tarihi yapının dairesel kolonu seçilip, bu kolonun yatay deprem katsayısına karşı boyutsuz yatay tepe ötelenmesi eğrisi elde edilmiştir. Bu sayede kolonun artan yatay yük altında sergilediği davranış yorumlanmış ve kolonun dayanabileceği maksimum yatay deprem yüküne karşı gelen deprem katsayısı belirlenmiştir
-
ÖgeDarbe Yüklerine Maruz Kalan Betonarme Kirişlerin Tek Serbestlik Dereceli Yay Modelleri ile Analizi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Saatçi, Selçuk ; Cağaloğlu, Neriman ÇareTek serbestlik dereceli yay modelleri, darbe yüklerine maruz kalan kirişlerin analizinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Kirişin tüm davranışının tek bir serbestlik derecesine indirgendiği bu modellerde kirişin yüksek hızlardaki şekil değiştirmesinin modellenmesi amacıyla yapılan kabullenmelerin başında kirişin darbe yükü altındaki şekil değiştirmesinin statik yük altındaki şekil değiştirmesiyle eş olduğu, dolayısıyla mesnet koşullarının da her iki durum için aynı olacağı gelmektedir. Oysa yapılan bazı deneysel çalışmalar bu kabulün doğru olmadığını, oluşan yüksek atalet kuvvetlerinden dolayı kirişin şekil değiştirmesinin statik durumdan farklı olduğunu ortaya koymuştur. Bu çalışmada, darbe yüküne maruz kalan kirişlerin bu yöntemle modellenmesindıı kabul edilen mesnet koşullarının analiz sonuçlarına etkisi incelenmiştir. Çalışmada literatürde yer alan deneysel bir çalışma kullanılmış, darbe yüküne maruz kalan çeşitli rijitlik ve mukavemetteki basit mesnetli kirişler tek serbestlik dereceli yay modelleri ile hem basit mesnet hem de ankastre mesnet koşullarıyla modellenmiştir. Sonuçlarda birçok durumda ankastre mesnet koşullarının gerçeğe daha yakın sonuçlar verdiği, dolayısıyla darbe davranışının statik davranıştan farklı olduğu görülmüştür. Bu farklılığın sebepleri detaylarıyla irdelenmiştir.
-
ÖgeÇırpan Sonlu Kanatla Optimum itki Elde Edilmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Gülçat, ÜlgenViskoz ve potansiyel akış etkileşimi yardımıyla bir kanatta indüklenmiş sürüklemenin en aza indirilmesi yapılmıştır. Kökten ve tekdüze çırpma ile, üç boyutluluktan dolayı oluşan indüklenmiş hızın etkisinin azaltılması sağlanmıştır. Kökten ve tekdüze çırpma arasındaki faz farkı optimizasyon parametresi olarak potansiyel akışla elde edilen emme ve indüklenmiş sürükleme kuvvetlerini temsil eden amaç fonksiyonunun içerisinde kullanılmıştır. Daha sonra 3-B sınır tabaka denklemi çözülerek viskoz sürükleme elde edilmiştir. Net itkinin büyüklüğü viskoz kuvvetlerin olumsuz etkisi göz önüne alınarak bulunmuştur
-
ÖgeYakın Ve Uzak Fay Yer Hareketi Etkisindeki Asma Köprülerin Yapısal Davranışlarının Belirlenmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Adanur, Süleyman ; Altunışık, Ahmet Can ; Bayraktar, Alemdar ; Sevim, Barış ; Akköse, MehmetBu çalışmada, yakın ve uzak fay yer hareketi etkisinde bulunan asma köprülerin yapısal davranışlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada örnek olarak, Ülkemizde bulunan iki asma köprüden biri olan Boğaziçi Köprüsü örnek olarak seçilmiştir. Köprünün sonlu eleman modeli proje verileri dikkate alınarak SAP2000 programında oluşturulmuş, analizlerde geometrik olarak lineer olmama durumu dikkate alınmıştır. Köprünün yapısal davranışının belirlenmesinde, 1999 yılında meydana gelen Kocaeli ve Chi-Chi depremlerinin aynı maksimum ivmeye ve yakın-uzakfay özelliklerine sahip ivme kayıtları kullanılmıştır. Analizler sonucunda, tabliye uzunluğu ve kule yüksekliği boyunca yerdeğiştirmeler ve kesit tesirleri elde edilmiş, elde edilen değerler karşılaştırmalı olarak irdelenmiştir. Çalışmadan, yakın fay yer hareketinin yerdeğiştirme ve kesit tesirlerinde uzakfay yer hareketine oranla dahafazla etkili olduğu görülmüştür.
-
ÖgeYapıştırıcı ve Perçinle Birleştirilmiş Çift Bindirme Bağlantılarında ilerlemeli Hasar Analizi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Solmaz, Murat Yavuz ; Topkaya, TolgaBu çalışmada, yapıştırıcı ve perçin kullanılarak birleştirilmiş çift bindirme bağlantılarında ilerlemeli hasar analizi gerçekleştirilmiştir. Bağlantılarda ana malzeme olarak örgü tipi cam fiber takviyeli kompozit malzeme kullanılmıştır. Analizler APDL (Parametric Design Language) kodlan kullanılarak yazılan bir program yardımı ile Ah/SYS 12.1 sonlu elamanlar paket programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. 30, 45 ve 60 mm olmak üzere üç farklı bindirme mesafesi için yapıştırıcı ve perçin kullanılarak birleştirilmiş bağlantıların ilerlemeli hasar analizi sonucunda elde edilen hasar yükleri ve hasar tipleri Maksimum Kayma Gerilmesi Teorisi ve Hashin Kriterine göre tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar birleştirme tipine ve bindirme mesafesine göre karşılaştırılarak sunulmuştur.
-
ÖgeCam Fiber Takviyeli Dokuma Epoksi Kompozit Prepreglerin Mekanik Özellikleri Üzerinde Çevre Şartlarının Etkisi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Örçen, Gurbet ; Gür, MustafaBu çalışmanın amacı sekiz tabakalı cam fiber takviyeli dokuma epoksi kompozit prepregler üzerinde çevre şartlarının etkisini araştırmaktır. Bu çalışma, standartlara uygun hazırlanan numunelerin mekanik özellikleri üzerinde çevre şartlarının etkisini belirlemek için yapılan 3 aşamalı deneysel çalışmayı içermektedir. İlk aşamada kuru şartlardaki numunelerin mekanik özellikleri belirlenmiştir. İkinci aşamada deniz suyu içerisine 3 ay süre, üçüncü aşamada ise deniz suyu İçerisine 6 ay süre ile numuneler bırakılmıştır. Her aşamanın sonunda numunelerin mekanik özellikleri standart testlere göre belirlenmiş ve kuru şartlarda elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılmıştır. Bu çalışmada; numunelerin deniz suyu içerisinde kalma süreleri arttıkça, mekanik özelliklerinin düştüğü tespit edilmiştir. Aynı zamanda deniz suyunun E h Xt, Xc, S12 ve G değerleri üzerinde düşürücü/bozulma etkisine sahip olduğu görülmüştür.
-
ÖgeDamar Duvarındaki Ön Birim Şekil Değiştirmelerin Optik Yöntemler Kullanılarak incelenmesi(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Baysal, Gökhan ; Sünbüloğlu, Emin ; Bozdağ, Ergün ; Toprak, TuncerÖzellikle gelişmiş toplumlarda kalp ve damar hastalıkları insan hayatını tehdit eden en önemli unsurlardan biridir. Bu sebeple günümüzde araştırmacılar dolaşım sisteminin sağlıklı ve patolojik vaka durumları üzerine araştırmalarını arttırarak sürdürmektedirler. Bu çalışmanın amacı, damarın kendini yeniden modellemesi ve gelişim sürecinin bir göstergesi olduğu belirtilen ön birim şekil değiştirmelerin üzerinde durularak literatürde bulunan teorik ön birim şekil değiştirme kabulünün doğrudan gelişmiş optik ölçümler ile ortaya çıkan sonuçların karşılaştırılması ve değerlendirilmesidir. Çalışma kapsamında öncelikle damar duvarının anatomik yapısı hakkında temel bilgiler verilmiş, damar kinematiği tanıtılmış ve ileri yöndeki şekil değiştirmeler için matematik ifadeler verilmiştir. Bu ifadelere ek olarak tersine denklemler de elde edilmiştir. Daha sonra deneysel çalışmalar bölümünde ise damar duvarının ön birim şekil değiştirmelerinin ölçülebilmesi için bir deney düzeneği oluşturulmuş ve deneyler gerçekleştirilmiştir. Deneyler sonucunda doğrudan ölçüm sonuçlarıyla teorik sonuçlar arasında belirgin bir fark ortaya çıkmıştır. Bu fark ve çalışmanın çıktıları gelecekteki çalışmaları tetikleyecek ve katkı sağlayacak unsurlar olarak görülmektedir.
-
ÖgeZamana Göre Harmonik Değişen Yük Etkisi Altındaki Piezoelektrik Tabaka Ve Ortotrop Yarı Sonsuz Düzlemden Oluşan Sistemin Dinamik Davranışı(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Akbarov, Surkay ; İlhan, NihatPiezoe/ektrik örtü tabakası ve ortotrop yarı düzlemden oluşan sistemin zamana göre harmonik değişen yük etkisi altındaki dinamik davranışı, düzlem şekil değiştirme halinde, parçalı homojen cisim modeli çerçevesinde, elasto elektro dinamiğin lineer teorisi kullanılarak incelenmiştir. Problemin matematiksel formülasyonu yapılmış ve elde edilen sınır değer probleminin çözümü integral Fourier dönüşümü uygulanarak bulunmuştur. Örtü tabakası ve yarı düzlemden oluşan sistemdeki ara yüzeydeki gerilme dağılımı sayısal olarak incelenmiştir. Sayısal sonuçlar örtü tabakası ve yarı sonsuz düzlemin PZT- 54, PZT-5H, PZT-4 ve PZT- 7A malzemelerinden oluşması halleri için elde edilmiştir. Yapılan çalışmada piezoelektrikliğin tabakalar boyunca etki eden normal gerilmeleri arttırdığı görülmüştür.
-
ÖgeYapısal Optimizasyon Problemlerinin Çözümlerini Bulmak için Kullanılan Meta-Bulgusal Araştırma Yöntemlerinin Karşılaştırılması(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Çarbaş, Serdar ; Doğan, Erkan ; Erdal, Ferhat ; Saka, Mehmet PolatBu çalışmada, mühendislik literatüründen alınmış olan yapısal optimizasyon problemlerinin çözümünü bulmak için kullanılan üç farklı meta-bulgusal yöntemin performans değerlendirmesi yapılmıştır. Seçilen bu uç yöntem Partikül Küme. Harmoni Arama ve Genetik Algoritmalar yöntemleridir. Yapısal optimizasyon ıilıınında kullanılan meta-bulgusal araştırma yöntemleri araştırma alanında daha iyi sonuç bulmak için bulgulara güvenirler. Bu metotlar, optimum çözümü araştırırken belirleyici niceliklerden ziyade rastgele ve ulus ılıklı parametreler kullanırlar. Rastgele değişkenlerin kaynağı, problemin tipine ve doğasına bağlı olmak farklı olabilir. Bu yenilikçi tekniklerin gerisindeki bulgusal yöntemler doğadan ve fizikten ödünç alınmıştır. İki adet farklı geometri ve yapı konfîgürasyonuna sahip olan 46-elemanlı düzlemsel çelik kafes sistemi, bahsi geçen meta-bulgusal yöntemlerin bu tip yapısal optimizasyon problemlerinin çözümünde ne luiılar etkili olduklarını göstermek için tasarım örnekleri olarak seçilmiştir
-
ÖgeYapıların Depreme Tepkisinin Zemin Yer Değiştirmesine Bağlı Olarak Zaman Tanım Alanında Hesabı(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Bakırtaş, İbrahimYığışık kütleli ve eğilme yayı ile zemine bağlı yapının, cisim ve zemin başlangıç koşullarını (başlangıç yerdeğiştirmeleri ve başlangıç hızları) birlikte içeren, toplam ivme ve sözde-ivme formülleri, Laplace dönüşümü yöntemiyle bulunmuştur. Yapıların depreme tepkisinin hesabında kullanılmakta olan Duhamel tümlevinin çok hızlı salınımlı zemin ivme fonksiyonunu çarpan olarak içermesine karşılık, oluşturulan “toplam ivme” ve “sözde-ivme” formüllerinin tümlevlerinin yavaş salınımlı zemin yerdeğiştirme fonksiyonunu çarpan olarak içermesi önemli hesap kolaylığı sağlayacaktır.
-
ÖgeYapı Mekaniğinde Değişim Yöntemleri(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Aköz, A. Yalçın ; Özütok, AtillaBu çalışmanın amacı modem değişim yöntemlerinin yapı mekaniği problemlerindeki rolünü gösterebilmektir. Kabuk teorisi örnek olarak seçilmiştir. Değişim metotları sadece karmaşık alanın denklemlerini bütün hale getirmekle kalmaz aynı zamanda yaklaşık çözümü de sağlar
-
ÖgeYorulma Yükleri Altında Topoloji Optimizasyonun Uygulanması(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Kütük, M. Akif ; Göv, İbrahim ; Gezer, İlhan KorayMakine parçalarında en iyi malzeme dağılımını sağlayabilmek için çeşitli optimizasyon yöntemleri geliştirilmiştir. Bu yöntemlerden birisi de topoloji optimizasyonudur. Makine parçalarının büyük çoğunluğu yorulma yüklerine maruz kalmaktadır. Bu çalışmada topoloji optimizasyonun yorulma yükleri altındaki uygulamaları incelenmiştir.
-
ÖgeSığlaşan Kıyılarda Dalga Kırılmasının incelenmesi için Sayısal Bir Yöntem(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Okan, BarbarosDerinliği sınırlı kıyılarda yapı tasarlamakta olan bir mühendis yapıya etki etmesi muhtemel en büyük kuvvetleri hesaplayabilmek zorundadır. Açık literatürde lineer olmayan dalgaları incelemek için çeşitli teoriler mevcuttur ve bu teorilerin çoğu kırılmayan dalgalarla ilgilidir. Oysa, denizlerdeki herhangi bir yapının karşılaşacağı en büyük dalga yükleri kırılan dalgalardan ötürü ortaya çıkar. Son otuz yıl içersinde kırılan dalgaların incelenebilmesi için önemli gelişmeler kaydedilmiştir. Bu makalede, kırılan dalgalar konusunda kaydedilen gelişmelerden yararlanarak, kıyı yapılarının tasarımında kullanılabilecek sayısal bir yöntem sunulmaktadır. Yöntem bir dizi probleme uygulanmış ve elde edilen sonuçlar ümit verici gözükmektedir.
-
ÖgeSonlu Önşekildeğiştirmesi Olan İçi Boş Çift Katmanlı Dairesel Bileşik Silindirde Aksisimetrik Burulma Dalga Dispersiyonu(Teorik ve Uygulamalı Mekanik Türk Milli Komitesi, 2011) Kepceler, T. ; Eğilmez, M. MertBu çalışma, sonlu önşekildeğiştirmesi olan içi boş çift katmanlı bileşik dairesel silindirlerde burulma dalga dispersiyonunu incelemektedir. Çalışmada ele alınacak problemlerin formülasyonları parçalı homojen cisim modeli çerçevesinde, Üç Boyutlu Doğrusallaştırılmış Öngerilmeli Elastik Cisimlerde Dalga Yayılımı Teorisi (ÜDÖECDYT) uygulanarak yapılmaktadır. Silindir katmanlarının mekanik ilişkileri harmonik potansiyel ile verilmiştir. Silindirlerdeki önşekildeğiştirmelerin burulma dalga dispersiyonuna etkisini gösteren sayısal sonuçlar elde edilmiş ve yorumlanmıştır.