Interior Architectural Design (International) Master Degree
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Architecture" ile Interior Architectural Design (International) Master Degree'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeBiogenic Building Material Formation By The Treatment Of Natural Stone Waste With Microbial Induced Calcite Precipitation(Institute of Social Sciences, 2018) Günsür, Erdem ; Karagüler, Mustafa Erkan ; 512590 ; Interior Architectural Design (International) ; İç Mimari Tasarım (Uluslararası)Revitilization of certain wastes of the natural stone industry through biological processes to obtain a sustainable building material and the necessary material oriented analyses
-
ÖgeCinematographic Narrative In Interior Design Pedagogies(Institute of Social Sciences, 2019) Girgin, Fatma Ekin ; Görgül, Emine ; 615528 ; Interior Architectural Design(International) ; İç Mimari Tasarım(Uluslararası)This thesis study, which projects the reflections of an experimental, interdisciplinary and multi-faceted attempt on design education, aims to connect diverse but intertwined disciplines of ―cinematography‖ with ―design pedagogies‖ by establishing the connections between these fields within alike perspectives. The undeniable power and decisiveness of cinema, cinematography and visual narrative on generating ―atmospheres‖ is the main and primary motive for this praxis, on behalf of building a novel pedagogical model for interior design pedagogies on perceiving, interpreting and generating the spatial atmosphere. The fact that ―cinematic comprehension and cinematic notion possesses a substantial role in expanding the perspective of the individual on experience, perception, and interpretation‖, on the other hand ―it possesses the competence of being a powerful atmospheric production and representation medium‖ is crucial for this study. In this respect, while investigating the genuine methods and techniques of cinematographic narrative in a deeper sense, they are sought to integrate into the design processes as a tool for narrative and atmosphere generation in further. In other words, cinematic notions, tools, and methods are deployed as novel and alternative methodologies for design processes, especially for interior design studio pedagogies. Based on all these justifications above, first of all, in the first chapter of the thesis manuscript, the research inquiry, the frame of the discussion, the topic, aim, scope and method of the study are emphasized as a brief introduction and preliminary statement of the thesis.
-
ÖgeGemütlicher Raum": Spatial Readings Of The Immigrant Queer Interior(Institute of Social Sciences, 2019) Yıldırım Wurm, Dilara ; Görgül, Emine ; 569160 ; Interior Architectural Design (International) ; İç Mimari Tasarım (Uluslararası)While said, as a private space, the house is embedded to public spaces and its relationships. This thesis investigates migration, private space and sexual expression by focusing on spatial fiction of homes, reading through queer immigrants housing setups and aims to seek the external influences in domestic borders by ascertaining the layers in the house and fiction of the interior elements. In this dissertation, I choose to deconstruct the private place of immigrant queer interiorities to investigate, if there is any pattern in creating the Heimlich for queer immigrant people, which is highly sceptical to look on from queer perspective.
-
ÖgeSanal gerçeklik ortamlarının çocukların oyun ve öğrenme deneyimlerine etkileri(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-16) Turhan, Ülkünur ; Garip, Seniye Banu ; 635849 ; İç Mimari Tasarım Anabilim DalıGünümüzde teknolojik gelişmeler eğitimi büyük ölçüde etkilemiş ve ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Bu anlamda eğitim alanında birçok modelde teknolojiden yararlanılmaktadır. Sanal gerçeklik kavramı da bu gelişimle birlikte hayatımıza giriş yapmış, birçok alanda etkin bir konuma gelmiştir. Bu durum, bireylerin bu teknolojiyi daha yakından tanıması ve hayatını kolaylaştıracak şekilde yararlanmayı bilmesi gerekliliğini doğurmuştur. Eğitim alanında önemli bir role sahip olan sanal gerçeklik teknolojileri, çocukların gelişim özelliklerine göre doğru kullanılmalı, öğrenme sürecinde etkin bir motivasyon yaratmalıdır. Araştırmalara göre farklı bir kuşağı tanımlayan günümüz çocuklarının, geçmiş dönemlere kıyasla teknolojiye daha yatkın olduğu ve adaptasyon sorunu yaşamadıkları gözlemlenmiştir. Levin'e (2013) göre pek çok çocuk, uyku hariç diğer etkinliklerin hepsinden çok teknolojiyle vakit geçirmektedir. Guernsey (2012) ise, sekiz yaşına kadar olan çocukların %52'sinin akıllı telefon, tablet veya benzeri bir aracı kullandığını belirtmektedir. Farklı yaş grubundaki çocuklar için, teknolojik araçlar ile iletişim ve etkileşim, ortaya faklı sonuçlar çıkarmaktadır. Çocuklar eğitimde teknolojiyle tanıştırılmalı, ancak doğru kullanıma teşvik edilmelidir. Bu anlamda tez çalışmasının amacı, sanal gerçeklik teknolojilerinin, çocukların gelişim özelliklerine uygun olacak şekilde, öğrenimlerini geliştirecek noktalarını saptamak, oyun ve öğrenme sürecini bu teknoloji aracılığı ile geliştirmeyi sağlamaktır. Araştırmanın ilk bölümünde sanal gerçeklik kavramı tanımlanmış, tarihsel sürecinden bahsedilmiş, eğitim ve mimariye olan etkilerinin üzerinde durulmuştur. Bir sonraki bölümde oyun ve öğrenme kavramlarına yer verilmiş ve belli başlı kuramlardan bahsedilmiştir.
-
ÖgeUsing Visual Research Methods To Understand Perception Of Concrete In Interior(Institute of Social Sciences, 2019) Seymen, Beren ; Garip, Ervin ; 569218 ; Interior Architectural Design (International) ; İç Mimari Tasarım (Uluslararası)This study aims that understand and analyse the effects of material on user perception and evaluate perception of concrete in interior environments. The principle of perception, its relation with the material in terms of interior architecture and the visual research methods have led to this study. Concrete and perception is evaluated together to consider contemporary and new understanding of architecture. To support the field study idea, learning environment is researched in terms of physical properties and its' effects on children perception. To compare the prejudices about the unusual material in interior spaces, primary school children who are in the beginning period of perceptual development and not have judgement ability are taken into consideration.