Geleneksel Danslar(Tezli/Tezsiz) Lisansüstü Programı
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Gözat
Konu "Anatolian folk dance" ile Geleneksel Danslar(Tezli/Tezsiz) Lisansüstü Programı'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeHalaylarda Aynı İsmi Taşıyan Oyunların İncelenmesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1992) Güner, Mahmut ; Ay, Göktan ; 22648 ; Geleneksel Danslar ; Traditional DancesTürk Halkoyunları folklorumuzun en zengin dallarından biri olup, günümüze kadar gerektiği gibi araştırılıp, bir sonuca ulaştırılamamıştır. Gerek türler, gerek oynanış şekilleri, hikâyeleri, sahnelenmesiyle gerçekten bir derya olan halkoyunlarının aynı adla oynananlarının fark ve benzer yanlarını bir kaynakta bulamadım. Bu eksikliği bir nebze de olsa gidermek amacıyla hazırladığım bu tezin halkoyunlarına faydalı olmasını dilerim
-
ÖgeHalayların Yapısal Özellikleri Ve Yörelere Göre Dağılımı(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998) Aymaz,Veysel ; Değerli, Fikret ; 72168 ; Geleneksel Danslar ; Traditional DancesHalayların Yapısal Özellikleri ve Yörelere Göre Dağılımı” adlı bu tez çalışmasında genel olarak halayların ritmik yapılan, oynanış özellikleri ile çeşitli halaylar arasındaki benzerlik ve farklıklar ele alınmıştır. Türk halk oyunları, yapı, icra, müzik, form, kostüm vb. gibi yönleri itibariyle zengin bir çeşitlilik arz eder. Çalışmamn ilk bölümü bu konuya ayrılmıştır. Türk halk oyunlarındaki çeşitliliğin kaynaklarına inilmeye çalışan bu bölümde, tarihteki Anadolu Medeniyetlerinin zengin birikimi ve geleneksel kültürdeki birlikte üretme eğilimi üzerinde durulmuştur. “Temel Kavramlar” başlıklı n. Bölümde, konumuza ve çalışma kapsamımıza ilişkin oyun, dans, halk oyunları gibi temel kavramların tanımı yapılmış, doğuş ve çekişimine ilişkin açıklayıcı bilgiler verilmiştir. Bu bölümde genel hatlanyla, halk oyunlarının bir “oyun” ve “dans” olarak doğuşu ve gelişimi, doğayı taklitten ve ritüelden başlayıp bir “sahne sanatı” haline alana dek izlediği anlamsal evrimi ele alınmıştır. Tez çalışmasının IH. Bölüm’ü “Türk Halk Oyunlarında Türkler” başlığını taşımaktadır. Türk halk oyunlarında bar, karşılama, horon, zeybek gibi türlerin bulunduğuna değinilen bu bölümde, halayın da bu türlerden biri olduğu belirtilmiştir. Her bir tür birer alt başlık halinde ele alınmıştır. Adı geçen, türlerin tanımlayıcı özellikleri hakkında bilgiler verilmiş, bu suretle tür olmanın belirleyici kriterleri olduğu dile getirilmiştir. Sonuç olarak, bu kriterlere göre halayın da bir tür olduğu ifade edilmiştir. “Halaylar” başlığını taşıyan IV. Bölüm’de ise bu türün ayrıntılı incelenmesi yapılmıştır. Halayların oynamş özellikleri üzerinde durulmuş, müzikal yapılan, giysi ve takılar hakkında bilgiler verilmiştir. Tez çalışmasının son bölümünde ise, “Yöreler ve Oyun İsimleri” başlığı altında, halaylann, oynandığı yörelere göre bir tasnifi yapılmıştır. Sonuç bölümünde, tez çalışması boyunca dile getirilenler ışığında, halayın, halk oyunlan içinde bir “tür” olarak ele alınmasının kaçınılmazlığı üzerinde durulmuştur. Bir tür olarak kendi içinde gösterdiği özelliklere yer verilmiştir.
-
ÖgeSivas halayları ve ezgilerinin incelenmesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1991) Kaya, Uğur ; Değerli, Fikret ; 16825 ; Geleneksel Danslar ; Traditional DancesTürkiye'de oynanan halk oyunlarının, yöresel çeşitli isimleri vardır. Sözgelişi zeybek, bar, horon, halay... Sivas da bir halay bölgesidir, bugün yüzölçümü itibariyle Türkiye'nin ikinci büyük ili olan Sivas'ta ki oyun sayısı yüzden fazladır. Ancak günümüzde bun lardan 60 kadarı yaşamaktadır. Halaylar davul zurna eşliğinde, ciddi ve vakur bir eda ile, birlik ve beraberlik sembolize eder tarzda oynanır. Bazılarının türküleri vardır. Oyuncu sayısı 6-12 arasındadır. S
-
ÖgeSivas semah ve halaylarının karşılaştırılması(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1994) Coşkun, Sevim ; Önaldı, Şenel ; 43790 ; Geleneksel Danslar ; Traditional DancesBu tez, Sivas Semah ve Halaylarının karşılaştırılması konusun dadır. Bu tezde incelenmiş olan Sivas Semah ve Halaylarının tümü TRT repertuarında bulunan parçalardır. Çalışmamızda Semah ve Halaylar hakkında genel bir bilgi verdik. Her iki türü ritm, melodi ve makam yönünden inceleyip karşılaştırmasını yaptık. Geçmişte her ne kadar Semah ve Halaylar konusunda ayrı ayrı incelemeler yapılmışsa da bizim çalışmamız bu iki musiki türünün karşılaştırmalı olarak incelendiği ilk araştırmadır.