Bu çalışmada demiryolu üstyapı hesaplamalarında elastik tabana oturan sürekli kiriş kabulü ele alınarak Hanker yöntemi irdelenmiştir. Bu hesap yönteminde ray eğilme momenti ve travers çökmesi için ortaya konan doğrusallaştırılmış tesir eğrilerinde ortaya çıkan bir takım noksanlıklar değişik geometrik yöntemlerle giderilmiştir. Çalışmanın esasını teşkil eden abak çalışması tamamen bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. İki değere (yükler arasındaki oran ve yan yük etkime uzaklıkları) bağlı olarak ortaya konan eğriler sonuç eşitliklerine tek bir hesaplamayla gidilmesini sağlamaktadır. Sayısal örnekler de, yapılan abak çalışmasını doğrular niteliktedir. Abak çalışmasının en önemli özelliği hesaplamaların çok kolay yoldan ve ihmal edilebilecek sapmalarla ortaya konmasını sağlamasıdır. Yapılan tüm çalışma statik yükleme durumu için geçerlidir.