Bu çalışmada esnek yol üstyapılarının tasarımında kullanılan yöntemler ele alınmış ve bu yöntemlerin en çok bilinenleri incelenmiştir. Bir yol üstyapısının projelendirilmesinde amaç proje süresi boyunca yolun maruz kalacağı trafik yükünü güvenli bir şekilde, yani kalıcı deformasyonlar ve çatlamalar oluşmaksızın taşıyabilecek üstyapı kalınlığının ve üstyapının yapımında kullanılacak malzemelerin özelliklerinin belirlenmesidir. Üstyapı tasarımında kullanılan yöntemler genel olarak " Analitik, Ampirik ve Analitik-Ampirik Tasarım Yöntemleri " şeklinde üç ana başlık altında toplanabilir. Günümüzde kullanılan tasarım yöntemlerinin çoğu Ampirik Yöntemler'dir. Bu çalışmada ampirik yöntemlerden Yol Notu 29 tasarım yöntemi, analitik yöntemlerden SPDM (Shell Üstyapı Tasarım Yöntemi) ve analitik-ampirik yöntemlerden de AASHTO 93 tasarım yöntemi ele alınarak bunlarla esnek üstyapı tasarımı yapılmış ve sonuçları irdelenmiştir.