Bu çalışmada, son yıllarda adını sıkça duyduğumuz ve birçok şirketin bir rekabet avantajı olarak seçtiği bilgi yönetimi yaklaşımı ele alınmıştır. Öncelikle bilgi, bilgi tipleri, bilgi dönüşümü, bilgi akışları, bilgi yönetimi, bilgi yönetim modelleri,bilgi işçileri, bilgi haritaları, entelektüel sermaye ve ortak içgüdü konularında kavramsal açıklamalar yapılmış ve örneklerle pekiştirilmiştir. Daha sonra açıkhava reklamcılığı yapan bir şirkette problem çözme amaçlı olarak kapalı bilgiler ve açık bilgiler arasındaki dönüşüm ele alınmıştır. Şirkette, çalışan ve müşteri gereksinimlerinin belirlenmesiyle hedefler oluşturulmuş ve bu hedeflere ulaşmada önemli bir parça olan üretim sürecinde kullanılan ve kullanılması gereken açık ve kapalı bilgiler belirlenmiştir. Bu bilgilerin değerlendirilmesi, ortaya çıkarılması, kullanılması (sosyalleşme, dışsallaştırma, kombinasyon ve içselleştirme) ve geliştirilmesi için bir model kurulmuştur. Bu modelin getirilerini çalışanlarla paylaşmak üzere bir ürün üzerinde uygulamalar yapılmış ve çalışanlar bu konuda desteklenmişlerdir