İşletme Lisansüstü Programı - Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Alcohols" ile İşletme Lisansüstü Programı - Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeRelationship marketing for cigarette and alcoholic beverage companies on the internet(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2002) Ersoy, Ayşe Begüm ; Sezgin, Selime ; 122688 ; İşletme ; ManagementBilgi teknolojisi ve telekomünikasyondaki gelişmeler küreselleşen dünyamızda bir fırtına gibi esiyor. Küresel pazar ortamı küresel ihtiyaçları bunlar da küresel tüketiciyi yarattı. Bü düzene ancak tüketiciyi faaliyetlerinin odak noktası yapıp, ürün ve hizmetlerini tüketicilerin istek ve beklentilerine göre geliştirecek kurumlar ayak uydurabilecek. İşte müşteri ile birebir ilişki içinde geliştirilen pazarlama uygulamaları da böylece başlatılmış oldu. Bilgi çağının insanlığa en büyük katkısı da şüphesiz internet olmuştur. Internet öyle bir iletişim kanalı haline gelmiştir ki bireyler doğrudan üreticiler tarafından teşhis edilip, kendileri özel ürün ve servisler konusunda haberdar edilebilmektedirler. Bu çalışmanın amacı internetin, söz konusu sigara ve alkollü içecek sektörleri için etkin bir iletişim ve dağıtım kanalı olup olmadığını saptamaktır. Tez Giriş, İlişkisel Pazarlama, Entegre Pazarlama İletişimi (IMC), Müşteri İlişkisi Yönetimi (CRM), Internet Pazarlaması Sigara Sektörü, Alkollü İçecekler Sektörü, önerilen Pazarlama Modeli ve Araştırma Metodolojisi, Araştırma Sonuçları, Araştırma Sonuçlarının Test Edilen Model üstündeki Etkileri, tüketiciler, pazarlamacilar ve araştırmacılar açısından ifade ettikleri ve Sonuç olmak üzere toplam 11 bölümden oluşmaktadır. İnternetin günlük yaşantıdaki geldiği yer dikkate alınınca önemli bir satış kanalı olduğu da düşünülebilmektedir. Ancak sigara içen ve alkollü içecek kullanan kişiler üzerinde yapılan tüketici araştırması göstermiştir ki internet yolu ile alış veriş Türkiye'de henüz tam olarak kabul görmemiştir. Ve günümüz koşullarında sadece bir tanıtım kanalı olmakla sınırlı kalmıştır. Internet de alışılagelmiş iletişim kanallarında olduğu gibi sigara ve alkollü içecekler için reklam ve tanıtım konusunda bir takım yasal kısıtlamalar ile karşı karşıyadır. Yasal değişiklikler ve uygulamalar sigara ve alkollü içecek kurumları tarafından yakından takip edilmelidir. Internet bugün yaygın bir alışveriş kanalı olmasa da, teknolojik yenilikler ve bilgi çağının ilerlemesi ile önümüzdeki yıllarda bu durumun tam tersine dönmesi beklenmektedir, işte sigara ve alkollü içecek firmaları o zaman geldiğinde farklılıklarını ve rekabet avantajlarını kaybetmemek için internette etkin pazarlamanın alt yapısını günümüzde kurmaya başlamalıdırlar. İlk basamak da internette tanıtım ve reklam faaliyetlerini tüketici alışkanlıkları ve yaşam tarzları açısından doğru bir şekilde tanımlanmış ve belirlenmiş hedef kitlelere doğrudan ve bireysel olarak ulaştırmak ile gerçekleştirilebilir.