Music Graduate Program - Master Degree
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Books" ile Music Graduate Program - Master Degree'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
Ögeİlköğretimde Konu Başlıklarına Göre Bir Okul Şarkıları Kitabı Denemesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001) Özeren, Cemalettin Alp ; Güvençoğlu, Şerife ; 107355 ; Müzik ; MusicBizim de içinde yetişerek belli bir noktaya geldiğimiz eğitim sisteminde gözlemlediğimiz en önemli ayrıntılardan biri, eğitim müziğinde şarkı dağarcığının zayıflığı olmuştur. Şüphesiz bu zayıflığın ardında yapılacak o- lası müzik üretimlerinin sunulabileceği ortamların sınırlılığı da yatmaktadır. Tez kapsamında yapılan çalışma, hem görsel hem de işitsel materyal içermektedir. Ayrıca işitsel materyal, kendi içinde ikiye ayrılmaktadır. Kase- din bir yüzünde şarkılar sözlü olarak seslendirilirken; diğer yüzünde enstrü mantal olarak yer almakta sarkılan adeta eğlenceli bir oyun gibi sunmaktadır. Gerek sarkılan kullanacak olan eğitimci, gerekse öğrenci; notayla ilgi li olarak aklına takılabilecek pekçok sorunun yanıtını notanın hemen yanında bulabilecektir. Bu kolaylık, belki de öğrencinin şarkılara daha kısa sürede da ha çok ilgi göstermesini sağlayacaktır. Bu çalışmada, öncelikle ülke eğitim müziği dağarında yer alan konular, özelden genele gidilerek tesbit edilmeye çalışılmıştır. Örnek kitaplar, kendi a- ralannda resmi ders kitabı ya da yardımcı ders kitabı oluşlarına; yalnızca şarkı lar ya da hem şarkı hem öğretim içermelerine bağlı olarak sınıflandırılmış ve ele aldıklan konular tesbit edilmiştir. lanmış;.örneğin hayvanlara sarar vermemek;, alkol ve sigara gibi kötü alış kanlıklardan uzak durmak Skiden adeta üstüne basa basa vurgulanmıştır. İstenildiğinde kolayca ulaşılabilmesi amacıyla, sözler, aynca biraraya getirilmiştir. Tezde yer aktı şarkılar önsözde de belirtildiği gibi, çeşitli ciddi eği tim kuruîiılanîMÎa denenmiş ve olumlu neticeler alınmıştır. Tezi hazırlamaya başladığımda; bugüne kadar görev yaptığım eğitim kurumlan için hazırladığım şarkılara da yer vermeyi amaçlamıştım. Ancak o malzemeleri; kişisel yoğunluğum nedeniyle, hem görsel hem de işitsel o- larak hazniayamamam sonucu, teze dahil etmemeyi uygun gördüm. Tez, ülkemiz eğitim müziğinde ele alınan belli başlı konuları birarada sergilemekte ve ardından, daha çok çocuk şarkısı yapılmalı düşüncesinden hareketle hazırlamış olduğum 15 özgün çalışmayı hem görsel hem de işitsel olarak sunmaktadır