FBE- İşletme Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Advertising" ile FBE- İşletme Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAçık hava reklamları ve reklam etkinliği ölçümü(Fen Bilimleri Enstitüsü, 1994) Gelsev, Aslı ; Uray, Nimet ; 39906 ; İşletme MühendisliğiBu çalışmada açık hava reklamları ve reklam etkinliği ölçümü olmak üzere iki temel konu bulunmaktadır. İlk bölümde esas konuya geçiş olması için reklam ve reklamın bazı özellikleri, çeşitleri ve fonksiyonları genel olarak anlatılmıştır. Bu arada başlıca medya türleri ve buralarda yayınlanan reklamlar da anlatılmıştır. Bu bölüm diğer medyalarda yayınlanan reklamlar ile açık hava reklamlarının karşılaştırılması açısından önem taşımaktadır. ikinci bölümde ise sadece açık hava reklamları, kullanılan medya türleri, özellikleri, açık hava reklamlarının üstün ve zayıf yanları ile Türkiye'deki uygulamalardan örnekler yer almaktadır. Üçüncü bölüm reklam etkinliğinin ölçülmesini ve haberleşme etkisini ölçen belli başlı yöntemleri içermektedir. Son bölümde de iki değişik araştırma sunulmaktadır. ilk olarak reklam sektörünün önde gelen ajanslarında yetkili kişilerle belirli bir soru dizini çerçevesinde görüşülmüştür. Verilen cevaplar bir rapor halinde aktarılmıştır. İkinci araştırmada ise ilan panolarının haberleşme etkinliği yardımlı ve yardımsız hatırlatma sorularını bir an ket formu ve 250 kişilik bir örnek kütle ile gerçekleştirilen bir daha çalışmasıdır. Bu araştırma izleyicilerin açık hava reklamlarını ne ölçüde hatırladıkları ve açık hava reklamlarına karşı tutum ve düşüncelerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.
-
ÖgeHızlı Tüketim Ürünleri Sektöründe Analitik Ağ Süreci İle Reklam Mecrası Seçimi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2016-06-27) Yeşilyurt, Canan ; Burnaz, Huriye Şebnem ; 10114992 ; İşletme Mühendisliği ; Management EngineeringSürekli gelişen teknoloji ve artan rekabet koşullarında, firmalar varlıklarını sürdürebilmek için üretim ve pazarlama faaliyetlerini etkin bir şekilde yürütmelidirler. Firmalar, yoğun rekabet ortamında, pazarlama faaliyetleri ile ürün veya hizmetlerini rakiplerinden ayırıp öne çıkabilmelidirler. Pazarlamanın en önemli faaliyetlerinden biri olan reklam ile firmalar ürün ya da hizmetlerini tüketici ile tanıştırıp, satın alma yaratabilirler. Ancak yüksek reklam mecrası maliyetleri ve artan mecra seçenekleri, firmalar için doğru mecra seçimini önemli hale getirmektedir. Sektörel bazlı değerlendirildiğinde de hızlı tüketim ürünleri sektörü, Türkiye’ de en çok reklam yatırımı yapılan ve rekabetin de en yoğun olduğu sektörlerden biridir. Çalışmamız hızlı tüketim ürünleri sektöründe faaliyet gösteren bir firma için en uygun reklam mecrasını ya da mecralarını seçmeyi amaçlamaktadır. Bu amaca ulaşabilmek için öncelikle pazarlama stratejisi içinde reklam mecrası seçiminin yeri ve mecra seçimine kadar olan aşamalar incelenmiştir ve mecra seçim kararını etkileyen faktörler belirlenmiştir. Daha önceden yapılan reklam mecrası seçimi çalışmaları, reklam mecrası etkinliğini değerlendirme çalışmaları ve hızlı tüketim ürünleri sektöründe en çok reklam yatırımı yapılan mecralar değerlendirilerek, alternatif mecra seçenekleri belirlenmiştir. Reklam mecrası seçimini etkileyen birden fazla faktör olduğundan yöntem olarak “Çok Kriterli Karar Verme” yöntemlerinden birinin kullanılmasının uygun olduğuna karar verilmiştir. Reklam mecrası seçim kararını birden fazla faktör etkilemektedir ve bu faktörler aynı zamanda birbirlerini de etkilediklerinden bu çalışmada çok kriterli karar verme yöntemlerinden biri olan, Analitik Ağ Süreci(AAS) yaklaşımı kullanılmıştır. Öncelikle reklam mecrası seçim kararını etkileyen faktörler belirlenmiş ve bu faktörlerin birbirleri ile olan ilişki ve etkileşimleri belirlenmiştir. Faktörler arası ilişkilere göre yapılandırılmış soru formu hazırlanıp, katılımcılardan faktörler arasındaki ilişkileri, ikili karşılaştırmalar ile 1’ den 9’ a kadar olan bir ölçek ile değerlendirmeleri istenmiştir.Faktörler arası ilişkiler değerlendirildikten sonra, aynı katılımcılardan reklam mecrası alternatiflerini her bir faktöre göre 1’ den 5’ e kadar puan vermeleri istenmiştir. Tüm bunlar sonucunda mecra seçenekleri arasında bir sıralama oluşturularak öncelikli seçilebilecek olanlar belirlenmiştir. Çalışmanın bulguları incelenmiş, bulgular sektördeki mevcut durum ile karşılaştırılmış ve bu çalışmanın gelecek çalışmalarda nasıl kullanılabileceğinden bahsedilmiştir.