FBE- İşletme Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Advertisements" ile FBE- İşletme Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAçık hava reklamları ve reklam etkinliği ölçümü(Fen Bilimleri Enstitüsü, 1994) Gelsev, Aslı ; Uray, Nimet ; 39906 ; İşletme MühendisliğiBu çalışmada açık hava reklamları ve reklam etkinliği ölçümü olmak üzere iki temel konu bulunmaktadır. İlk bölümde esas konuya geçiş olması için reklam ve reklamın bazı özellikleri, çeşitleri ve fonksiyonları genel olarak anlatılmıştır. Bu arada başlıca medya türleri ve buralarda yayınlanan reklamlar da anlatılmıştır. Bu bölüm diğer medyalarda yayınlanan reklamlar ile açık hava reklamlarının karşılaştırılması açısından önem taşımaktadır. ikinci bölümde ise sadece açık hava reklamları, kullanılan medya türleri, özellikleri, açık hava reklamlarının üstün ve zayıf yanları ile Türkiye'deki uygulamalardan örnekler yer almaktadır. Üçüncü bölüm reklam etkinliğinin ölçülmesini ve haberleşme etkisini ölçen belli başlı yöntemleri içermektedir. Son bölümde de iki değişik araştırma sunulmaktadır. ilk olarak reklam sektörünün önde gelen ajanslarında yetkili kişilerle belirli bir soru dizini çerçevesinde görüşülmüştür. Verilen cevaplar bir rapor halinde aktarılmıştır. İkinci araştırmada ise ilan panolarının haberleşme etkinliği yardımlı ve yardımsız hatırlatma sorularını bir an ket formu ve 250 kişilik bir örnek kütle ile gerçekleştirilen bir daha çalışmasıdır. Bu araştırma izleyicilerin açık hava reklamlarını ne ölçüde hatırladıkları ve açık hava reklamlarına karşı tutum ve düşüncelerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır.