İşletme Lisansüstü Programı - Yüksek Lİsans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Automotive sector" ile İşletme Lisansüstü Programı - Yüksek Lİsans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeFiziksel Dağıtım Yönetiminde Teknolojinin Rekabet Üstünlüğü Sağlamadaki Rolü(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999) Basmacı, Ali Burak ; Uray, Nimet ; 92595 ; İşletme ; ManagementFiziksel dağıtımda teknoloji, rekabet üstünlüğü sağlamak açısından önemli bir faktördür. Teknoloji işletmenin fiziksel dağıtım faaliyetlerine iletişim, verimlilik ve kalite boyutlarında etki yaparak, işletmeye ayrı üstünlük elde etme şansını verir. Çalışmanın birinci bölümünde, Lojistik ve Fiziksel Dağıtım kavramları, bu kavramların gelişimi, fiziksel dağıtım ile pazarlama ilişkisi ve sistem yaklaşımı altında fiziksel dağıtım ve faaliyet merkezleri anlatılmaktadır. İkinci bölümde ise, fiziksel dağıtımda bilgi teknolojilerinin kullanım yeri ve şekli, teknolojinin fiziksel dağıtım açısından rekabet üstünlüğü sağlamadaki rolü ve etkileri üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde, Türk Otomotiv Endüstrisi'nde fiziksel dağıtımın önemi ve fiziksel dağıtımda teknolojinin yeri ve sağladığı avantajların incelenmesi amacı ile yapılan araştırmaya ilişkin bulgular verilmiş araştırmaya ilişkin varılan sonuçlar anlatılmıştır. Son bölümde ise çalışma ile ilgili olarak genel sonuçlar ve öneriler kısmı bulunmaktadır.
-
ÖgeRekabetçi Kıyaslama Yöntemi Ve Bir Otomotiv Firmasının Satış Sonrası Hizmet Sistemine Uygulaması(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999) Altuğ, Tufan ; Barla, Semra Birgün ; 92570 ; İşletme ; ManagementRekabetçi kıyaslama sürecinde rekabet sadece doğrudan rakiplerle değil, aynı endüstri dalında veya herhangi bir sektörde örnek gösterilen bir şirketle girişilen mücadeledir. Rekabetçi kıyaslama bir seferlik bir proje değildir. İş çevresinin sürekli değişmesi sonucu şekillenen rekabet Rekabetçi kıyaslama bulgularının yeniden gözden geçirilerek hedef çıtasının yükseltilmesine neden olur. Rekabetçi kıyaslama bulguları en iyi uygulamaların göstergesi olduğu sürece kısa ve uzun dönem planlar için hareket noktası olurlar. Başkalarının nasıl başardıkları Rekabetçi kıyaslama çalışması sonrası Stratejik Kalite Hedeflerinin ortaya konmasında yönlendirici olmaktadır. Buna pazar ile ilgili hedefler de dahildir. Rekabetçi kıyaslama çalışması sadece içinde bulunan endüstri dalının değil, diğer alanlardaki en uygulamaları da rakip olarak kabul ettiği için vizyonun ve uzun dönem planların oluşturulmasında geniş bir bakış açısı sağlar. Rekabete dayalı rekabetçi kıyaslamada kuruluşun doğrudan rakibi olan kuruluşa ait ürünler, hizmetler ve iş süreçleri mevzu bahistir. Amaç rakiplerin ürünleri, süreçleri ve iş alamnda ulaştığı sonuçlar hakkında belirli bilgilerin elde edilmesi ve sonra bunların kendi kuruluşundakilerle karşılaştırılmasıdır. Fonksiyonel Kıyaslama kuruluşun doğrudan rakibi olan veya olmayan kuruluşların ürünlerinin, hizmetlerinin ve süreçlerinin incelenmesini ele alır. Amaç kıyaslama uygulamasına gidilecek belirli bir konuda mükemmel olduğu herkesçe kabul edilen herhangi bir kuruluştaki en iyi uygulamaları öğrenmektir. Rekabetçi kıyaslama çalışmalarında tecrübeli şirketler, Toplam Kalite programının yerleştirilmesi ile Kıyaslama arasında birbirine bağlı bir etkileşim tespit etmişlerdir. Bunun ilk nedeni kalite inisiyatifi ile yönlendirilen bir değişim, Kıyaslama çalışmaları için bir başlangıç teşkil eder. Toplam Kalite Yönetimi tekniklerinin hepsinde olduğu gibi kıyaslama çalışmasının sonunda ortaya çıkacak analiz sonuçları, bulgular ve öneriler öncelikle Vlll üst yönetim tarafından kabul görmelidir. Üst yönetim bu konudaki kararlılığı önemlidir ve bu sağlandıktan sonra iyileştirmeye ve hareket planlarının hazırlanmasına başlanabilir. Rekabetçi kıyaslamada amaç sektörde olsun veya olmasın ilgili süreçte üstün performans gösteren kuruluşların ve uygulamalarının saptanması ve bu uygulamaların adaptasyonu ile pazarda uzun dönem rekabet üstünlüğünün sağlanmasıdır.
-
ÖgeSosyal Sorumluluk Kavramı : Türk Otomotiv Sektöründe Sosyal Sorumluluk Uygulamaları(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001) Zoroğlu, Ekrem ; Süder, Aslı ; 107325 ; İşletme ; ManagementSosyal sorumluluk kavramı genel olarak iş dünyasının etik değerlere, yasal düzenlemelere uyumla, insana, topluma ve çevreye saygıyla ilgili kararlar olarak adlandırılabilir. Bir kuruluşun sosyal sorumluluğu, kurumdan etik, yasal, ticari ve kamusal beklentilerinin karşılanmasına veya karşılanmamasına neden olan iş süreçleri olarak ele alınabilir. Son on yıldır, gittikçe artan sayıda ticari şirket sosyal sorumluluk prensipler sonucu yürütülen uygulamalarının getirdiği faydaların farkına varmıştır. Bu alanda önde gelen kuruluşlar, pazarlama, halkla ilişkiler veya diğer şirket çıkarlarını ilgilendiren baskılar neticesinde sosyal sorumluluk uygulamalarını desteklemekte ve hayata geçirmektedir. Bu gün sosyal sorumluluk kavramı tartışmalarında iki zıt görüş ağır basar. Bunlardan ilki yönetimin tek sosyal sorumluluğunu "kar etmek " olarak tanımlayan, böylece olaya sadece ekonomik açıdan yaklaşan klasik görüş. Diğeri ise bu kavrama sosyoekonomik açıdan yaklaşan, ve yönetimin sorumluluğunu kar etmenin ötesine taşıyarak, toplumun refahını korumak ve geliştirmek olarak tanımlar. Bir şirketin sosyal konulardaki davranışları, sosyal zorunluluk, sosyal sorumluluk ve sosyal duyarlılık olmak üzere üç kategoriye sokulabilir. Sosyal duyarlılık ise bir firmanın değişen sosyal koşullara uyum sağlama yeteneğidir. Sosyal zorunluluk iş dünyasının sosyal faaliyetlerinin temelini teşkil eder. Bir firma ekonomik ve yasal sorumluluklarını yerine getirmekten fazlasını yapmıyorsa sosyal zorunluluklarını karşılıyor demektir. Sosyal Sorumluk, kanunun ve ekonominin talep ettiklerinin dışında, bir şirketin toplumun hayrına olan uzun dönemli amaçlarına ulaşmasını sağlayacak zorunluluklarıdır. Bir şirketin sosyal sorumlulukları şirketin, topluma, çalışanlarına, yatırımcılarına ve finansal mekanizmalara karşı hareketleri ile değerlendirilir. İş dünyasının topluma karşı sorumlukları içerisinde kamu sağlığı, çevrenin korunması ve iş hayatının kalitesinin iyileştirilmesi gibi konular yer alır. Tüketicilerin talepleri kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalarının hedef temalarından biridir. Tüketicilik (consumerism), iş dünyasının karar verirken tüketici istek ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurması yönündeki toplum talepleri, oldukça büyük sosyal ve ekonomik hareket haline gelmiştir. Tüketicilik veya tüketiciyi koruma politikalarının çıkış noktası tüketicilerin tartışılmaz bazı haklarının olduğu yönündeki inançtır. İş dünyasının çalışanlarına karşı da yerine getirmek zorunda olduğu geniş alana yayılan sorumlulukları bulunur. Bu konulara örnek olarak, aile hayatı, eşit istihdam fırsatı ve cinsiyet ayrımcılığı yapmama sayılabilir. Toplumun iş dünyasından en yüksek etik düzeyi göstermesi beklediği alan finansal anlaşmalardır. Şirketler finans dünyasına ve yatırımcılara karşı sorumluluklarını değerlendirirken toplumun beklentilerinin hem yasal hem de etik yönleri olduğunu göz önünde bulundurmalıdır. Bu beklentileri yerine getirmeyen şirketler büyük halk kitlelerine zarar verebilirler. IX İş dünyasında etik, değer odaklı yönetim anlayışıyla uygulamaya konulabilmiştir Değer odaklı yönetim sitilinde yöneticiler, ortak değerler oluştururlar, destekler ve uygularlar. Bir örgütün değerleri örgütün neyi desteklediğini ve neyin arkasında duracağını gösterir. Şirketin değerleri yönetim kararlarına ve faaliyetlerine rehberlik görevi üslenir. Paylaşılan değerlerin önemli bir özelliği ise çalışan davranışlarını şekillendirmesi ve yönetimin çalışanlardan beklentileri konusunda iletişim ortamı yaratmasıdır. Bu değerler aynı zamanda pazarlama çabalarını da ekiler ve örgütte bir takım ruhunun oluşmasına yardımcı olurlar. Etik terimi doğru veya yanlış davranışları tanımlayan prensipler zinciridir. Yöneticinin etik değerlere uygun davranıp davranmaması, yöneticinin ahlaki gelişmişlik düzeyi ve bireysel özellikleri, örgüt yapısı, örgüt kültürü ve etik kavramının gelişmişliği gibi birçok yönlendirici etmenin birbirleriyle ilişkisinin bütünüdür. Üst yönetim eğer örgütünde etik olmayan davranışları azaltmak amacında kararlıysa bir çok yola başvurabilir. Etik değerleri yüksek bireylerle çalışabilir, açık iş hedefleri tanımlayabilir veya etik eğitimleri sağlayabilir. Otomotiv endüstrisi dünya toplumlarının gelişiminde öncü bir rol üstlenmiştir, iş dünyasındaki bir çok güncel yenilik gibi sosyal sorumluluk kavramı da sektörün uygulamalarında yerini almıştır. Özellikle tüketicilerin ve çevrenin korunması konularında otomotiv sektörü topluma ve diğer sektörlerden firmalara en iyi uygulamaları sunmaktadır. Türk otomotiv sektörü dünya lideri ülkelerle kıyaslandığında oldukça yeni bir sektör olmasına karşın, bu ülkenin ekonomik gelişiminde ve sosyal refah düzeyinin artmasında lokomotif sektör olmuştur. Bu çalışmada sosyal sorumluluk uygulamaları incelenmiş ve araştırma sonuçları ile yorumları da çalışmaya eklenmiştir.
-
ÖgeTürk Otomotiv Sektöründe Otomobil Grubunun Dağıtım Kanalları Yapısının İncelenmesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1994) Turanlı, Bihter ; Sezgin, Selime ; 43789 ; İşletme ; ManagementMakro açıdan dağıtım, üretim ile tüketim arasında bir bağlantı halkasıdır. Mikro açıdan ide dağıtım, işletmelerin "bir mamulün tüketiciye ulaştığı yollarla ilgili olarak aldıkları kararlar ve davranışları içerir. "Bir malı veya hizmeti ve bunun mülkiyetini üretimden tüketime ulaştırmak üzere girişilen çabaları sağlayan kurumlar zinciri" dağıtım kanalı olarak tanımlanabilir. Türkiye'deki otomobil firmalarında, dünyadaki diğer otomobil şirketlerinde olduğu gibi dağıtım işlemi geleneksel hale gelmiş "bayilik örgütleriyle" gerçekleştirilmektedir. Bağımsız girişimciler otomobil şirketleriyle bir sözleşme yaparak, firmaların ürünlerini satma ayrıcalığını elde ederler. İşletmelerde dağıtım, pazarlama karması içinde ayrı bir yer ve öneme sahiptir. Bu önem, dağıtım yönetimi kararlarının, diğer pazarlama kararlarıyla iç içe olmasından kaynaklanmaktadır. Artan rekabet ve gelişen müşteri istek ve beklentileri karşısında, otomobil firmaları, "müşteri mutluluğu" ilkesi altında diğer birimlerinde olduğu gibi bayilik teşkilatlarında da birtakım düzenleme ve iyileştirme çabalarına girişmişlerdir. Yeni stratejileriyle, müşteri memnuniyetini tam olarak sağlayabilmek, marka imajını yerleştirebilmek için bayi ve yetkili servislerin bulunduğu satış noktalarında yeni bir yapılanmaya gidilmeyi, bayi sahip ve çalışanlarının, aynı zamanda servis personelinin idari, teknik ve ticari konuda eğitimlerini sağlamayı, tüm bayilik ve servis teşkilatlarında bir takım standartlar getirmeyi hedeflemektedirler.