İşletme Lisansüstü Programı - Yüksek Lİsans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Automotive industry" ile İşletme Lisansüstü Programı - Yüksek Lİsans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeTürk Otomotiv Sektöründe Otomobil Grubunun Dağıtım Kanalları Yapısının İncelenmesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1994) Turanlı, Bihter ; Sezgin, Selime ; 43789 ; İşletme ; ManagementMakro açıdan dağıtım, üretim ile tüketim arasında bir bağlantı halkasıdır. Mikro açıdan ide dağıtım, işletmelerin "bir mamulün tüketiciye ulaştığı yollarla ilgili olarak aldıkları kararlar ve davranışları içerir. "Bir malı veya hizmeti ve bunun mülkiyetini üretimden tüketime ulaştırmak üzere girişilen çabaları sağlayan kurumlar zinciri" dağıtım kanalı olarak tanımlanabilir. Türkiye'deki otomobil firmalarında, dünyadaki diğer otomobil şirketlerinde olduğu gibi dağıtım işlemi geleneksel hale gelmiş "bayilik örgütleriyle" gerçekleştirilmektedir. Bağımsız girişimciler otomobil şirketleriyle bir sözleşme yaparak, firmaların ürünlerini satma ayrıcalığını elde ederler. İşletmelerde dağıtım, pazarlama karması içinde ayrı bir yer ve öneme sahiptir. Bu önem, dağıtım yönetimi kararlarının, diğer pazarlama kararlarıyla iç içe olmasından kaynaklanmaktadır. Artan rekabet ve gelişen müşteri istek ve beklentileri karşısında, otomobil firmaları, "müşteri mutluluğu" ilkesi altında diğer birimlerinde olduğu gibi bayilik teşkilatlarında da birtakım düzenleme ve iyileştirme çabalarına girişmişlerdir. Yeni stratejileriyle, müşteri memnuniyetini tam olarak sağlayabilmek, marka imajını yerleştirebilmek için bayi ve yetkili servislerin bulunduğu satış noktalarında yeni bir yapılanmaya gidilmeyi, bayi sahip ve çalışanlarının, aynı zamanda servis personelinin idari, teknik ve ticari konuda eğitimlerini sağlamayı, tüm bayilik ve servis teşkilatlarında bir takım standartlar getirmeyi hedeflemektedirler.