İşletme Lisansüstü Programı - Yüksek Lİsans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Ambalajlama" ile İşletme Lisansüstü Programı - Yüksek Lİsans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeGıda Ürünlerinde Ambalajın Tüketici Algılaması Üzerindeki Etkisi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996) Erkınay, Beral ; Uray, Nimet ; 51971 ; İşletme ; ManagementAmbalaj, fonksiyonları ile değişik pek çok yönden sağladığı kolaylıklar sayesinde, gerek milliekonomi, gerek üretici ve gerekse tüketiciler açısından istenilmeyen durumları ve kayıpları giderebilmektedir. Bu açıdan değerlendirildiğinde, ambalaj, depolama, taşıma ve koruma fonksiyonu ile ülke açısından kaynakların verimli ve etkin bir şekilde kullanılmasını sağladığı gibi, işletmelere de bu fonksiyonlarının yanısıra, üretim işlemlerinde sağladığı kolaylıklar sayesinde, büyük miktarlarda maliyet tasarrufları yaratabilmektedir. Ambalaj, ürünün tanıtımını üstlenen pazarlama faaliyetlerini dolaylı olarak etkileyen önemli bir faktördür. Pazarlama karması içerisinde "Kim, neyi, kime satıyor?" sorusunun cevabı karşımıza çıkmaktadır. Ürünün ve/veya markanın pazarda nasıl konumlandırılacağı, tüketiciye ne tür bir görüntü sunacağı, hangi hedef pazara hitap edeceği, kısacası ürünün satılıp satılmayacağını ambalaj direkt etkiler. Ambalajın, pazarlama faaliyetlerindeki bu etkinliği, tüketiciyi yönlendirmede sağladığı başarıdan kaynaklanmaktadır. Zira pek çok yönden tüketiciyi etkileyerek satışı teşvik edebilmektedir. Tüketiciye sağladığı kullanım, taşıma, depolama vs. kolaylıkların yanısıra, mamulü tamamlamak suretiyle tüketicinin ihtiyaç duyduğu zaman, o mamulün zihninde canlanmasına yardımcı olmakta, bu suretle mamulün satışını kolaylaştırmaktadır. Unutulmamalıdır ki, gelişmiş self-servis sistemlerde ambalaj satış noktasında tüketiciyle karşı karşıyadır; üreticinin tüketiciye ulaştırmak istediği mesaj onun üzerinde veya içindedir. Bu bilincin giderek gelişmesi sonucu ambalaj pazarlama karması içinde beşinci P (Packaging) olarak yerini almıştır. Bu çalışma gıda ürünlerinde ambalaj özelliklerinin algılanması üzerine yapılan bir araştırmayı kapsamaktadır. Tüketicilerin gıda ürünlerinde ambalajın fonksiyonlarına yönelik tutumları, ambalaj alternatiflerinin algılanan özellikleri ve kullanımı yeralmaktadır. Tüketicilerin demografik ve sosyo ekonomik özelliklerine göre farklılıklar gösteren bu tutum ve algılama süreci firmalar için hedef kitleye göre pazarlama karmasının oluşturulmasında önem verilmesi gereken konulardan biridir.