Temel Bilimler Lisansüstü Programı - Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Bağlama" ile Temel Bilimler Lisansüstü Programı - Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeBağlama eğitiminde görülen problemler ve bunların çözüm yolları(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000) Koç, Adnan ; Etili, Can ; 98738 ; Temel Bilimler ; Basic SciencesHazırladığımız 'Bağlama eğitimde görülen problemler ve bunların çözüm yollan' adlı çalışma başlıca beş bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde, çalışmanın amacı, kapsamı ve kullanılan yöntemlerin açıklanmasından sonra ikinci bölüm, bağlamanın tarihçesi, morfolojik yapısı ile eğitim, öğretim, metod, metodoloji, yöntem, bilim, bilimin normları, bilimsel metod, standardizasyon, problem ve problem çözme gibi konular hakkında genel bilgiler içermektedir. Çalışmanın üçüncü bölümünde bağlama eğitiminde karşılaşılan problemler tüm yönleriyle ele alınmıştır. Bu bölümde sorunların kökenine inilip, Türk Müziği ses sistemi başta olmak üzere, ses sisteminden kaynaklanan nota yazısı, geleneksel çalgı yapımından kaynaklanan problemler, insan faktöründen kaynaklanan hususlarla beraber öğrenime esas teşkil eden yazdı kaynaklar ile ilgili problemler incelenmiştir. Bağlama eğitimindeki problemlerin çözüm yollarının araştırıldığı dördüncü bölümde önemli ipuçları vermesi bakımından dünyadaki müzik eğitim metodlanna genel bakış ile, eğitimde oluşan problemlerin çözüm yollan ile yazılı kaynaklar için çözüm yollarından bir tanesi olan bağlama eğitiminde metod şemasında olması gereken unsurlar ortaya konulmuştur. Sonuç bölümünde ise bağlama eğitiminde görülen aksaklıkların, Türk Müziği ses sistemi, eğitimde insan faktörü, donanım ve eğitim ortamı, özel ve resmi eğitim kurumların işleyişi, çalgının tüm özellikleri, yazdı kaynaklar ve en önemlilerinden olan metod çalışmalarından kaynaklandığı tesbit edilmiştir. Bu konularda istenilen başarının elde edilmesi için devlet tarafından desteklenen etkili müzik politikalarına ihtiyaç olduğu ortaya çıkmıştır.
-
ÖgeTürk halk müziği sazlarından bağlama ve kemane'nin son yapım teknikleri(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998) Açın, Sefer Yücel ; Önaldı, Şenel ; 72169 ; Temel Bilimler ; Basic Sciences
-
ÖgeTürkiye'de el ile (tezenesiz) bağlama çalma geleneği ve çalış teknikleri(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1998) Parlak, Erol ; Etili, Can ; 72153 ; Temel Bilimler ; Basic SciencesHazırladığımız Türkiye'de el ile (tezenesiz) bağlama çalma geleneği ve çalış teknikleri adlı çalışma başlıca altı bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın amacı, kapsamı ve kullanılan yöntemlerin anlatıldığı giriş bölümünden sonra, konu hakkında genel bilgilerin verildiği ikinci bölümde, bağlamanın Anadolu Öncesi ve Anadolu'daki tarihi gelişimi, el ile çalma geleneği ve tekniğinin kaynağı, ayrıca kopuz olarak bilindiği dönemlerden günümüze kadar bağlamada meydana gelen önemli değişimler ve gelişimler ayrıntılı olarak ifade edilmiştir. Üçüncü bölümde ise; Anadolu'da el ile bağlama çalma tekniğinin ifadesinde kullanılan terimler derinlemesine incelenmekte ve bu teknikte kullanılan çeşitli sazların morfolojik yapıları, düzenleri anlatılmakta, el ile çalma geleneğinde görülen ezgi türleri incelenmekte ve ayrıca el ile çalma tekniğinde varolan geleneksel çokseslilik anlatılarak, konu notalı örneklerle açıklığa kavuşturulmaktadır. El ile bağlama çalma tekniklerinden başta sağ el teknikleri olmak üzere, iki ele ait kullanıma yönelik incelemeler ve el ile bağlama çalma tekniğinin gelenekten yetişmiş önemli ustaları hakkında verilen bilgiler dördüncü bölümde yer almaktadır. Beşinci bölümde el ile bağlama çalma tekniğinde meydana gelen değişim ve gelişimler ifade edilmiş, bu tekniğin şehirlere taşınması ve sonrasında bu konuda yapılan çalışmalar ile, geliştirdiğimiz yeni vuruş şekilleri ve notasyon tekniği anlatılmıştır. Sonuç bölümünde, bağlama icrasının "el ile" ve "mızraplı (tezeneli)" olmak üzere iki teknikten oluştuğu ancak, el ile çalma tekniğinin esas olduğu, bu tarz çalmanın bağlamanın gerçek kapasitesini, zenginliğini, ifade gücünü ortaya koyduğu ve bu tekniğin bağlamayı uluslararası platforma taşıyacak nitelikte olduğu görüşüne varılmıştır.