Bu çalışmada, servis sektörü ve onun alt sistemi olarak hava yolu ikramı, servis işlemleri yönünden incelenmiştir. Bölüm-1 : incelenmek üzere servis sektörünün seçilme nedeni, bu sektördeki değişimler ve alt sistemlerin özellikleri anlatılmaktadır. Bölüm-2 : Servis sektörünün tanımı, özellikleri ve karakteristiklerini içermektedir. Servis sektöründe kalitenin açıklanmasına da yer verilmiştir. Bölüm-3 : Hava yolu taşımacılığı analizi, yolcu beklentileri, yolcu sınıflan bu bölümde yer almaktadır. Bölüm-4 : Bu bölümde ikram sektörünün karakteristikleri, değişik yaklaşımlar altında ikram kuruluşlarının gruplandırılması, kontrol prosedürleri ve kullanılan gereçler anlatılmaktadır. Bölüm-5 : Hava yolu ikramı, hava yolu ikramında kalite bileşenleri ve pazar etkilerinin sayısallaştırılması konularına değinilmiştir. Bölüm-6 : Seçilen sistemle ilgili uygulama ve düzenlemeler yer almaktadır.