FBE- Mimari Tasarım Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "1960’lar mimarlığı" ile FBE- Mimari Tasarım Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeDurumcu Enternasyonel Ve 1960’lardaki Radikal Mimarlık(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01-08) Ertaş, Hülya ; Akpınar, Y. İpek ; Mimari Tasarım ; Architectural Design1960’lardaki entellektüel ve avangart gruplar arasında Durumcu Enternasyonel özel bir konuma sahiptir. İdeallerini ifade ettikleri keskin politik çıkışları ve eylem çağrıları durumcuları 1960’ların önemli figürlerinden yapmıştır. Kapitalist toplum ve gündelik yaşam üzerin geliştirdikleri eleştiriyle Durumcu Enternasyonel bireylerin kolektif olarak yarattıkları tamamen yeni bir dünya düzeni önermiştir. Marksist bir perspektifle bu yeni dünyanın detaylarını (üretim-tüketim mekanizmaları, şehircilik, insanlar arası ilişkiler, vs) ve bu dünyayı oluşturmanın yollarını ortaya koymuşlardır. Durumcu Enternasyonel’in fikirleri yalnızca sanatta yankı bulmadı. Grup mimarlık ve kentleşme üzerine de kuramlar geliştirdi. Gündelik yaşam ve onun kente ve mimarlığa etkisi üzerine Durumcu Enternasyonel’in ürettiği söylem, 1960’lardaki mimari söylemi etkiledi. Grubun dünyayı kavrayışından ve ortaya sürdüğü kavramlardan yola çıkılarak tasarlanan kağıt mimarlığı radikal olarak tanımlamak doğru olacaktır. Başka bir dünyanın mümkün olduğunu öne süren ve bunun için toplumda radikal bir değişim arzulayan bu projelerin incelenmesi Durumcu Enternasyonel’in 1960’lardaki mimarlık söylemi üzerindeki etkisini ortaya koymaktadır. Durumcu Enternasyonel üyelerinden Constant’ın tasarladığı New Babylon, durumcu fikirlerin mimarlık üzerine etkilerini en doğrudan yansıtan projedir. Yona Friedman tasarımı Spatial City, Cedric Price tasarımı Fun Palace ve Archigram tasarımı Plugi-n City projelerinin New Babylon ile karşılaştırılması bu radikal mimarlıklar arasındaki benzerlik ve farklılıkları göz önüne serer.