Akademik Çalışmalar
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Kurumsal arşive yüklenen tüm eserler telif hakkı ile korunmaktadır. Bunlar, bu kaynak üzerinden herhangi bir amaçla görüntülenebilir, ancak yazılı izin alınmadan herhangi bir biçimde yeniden oluşturulması veya dağıtılması yasaklanmıştır. İzin hakkında istekte bulunmak için URL adresini ziyaret ediniz.
Gözat
Sustainable Development Goal "Goal 4: Quality Education" ile Akademik Çalışmalar'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAkademik Kütüphanelerde Referans Hizmetlerinde Dil Ve Anlam; Türkiye Örneği(NÂZIM HİKMET KÜLTÜR VE SANAT VAKFI TARIK AKAN TOPLANTILARI 3, 2021) Kubat, Gülçin ; 0000-0001-9009-8758 ; Referans BirimiKütüphane hizmetlerinin değerlendirilmesi 1970'lere kadar büyük ölçüde koleksiyon üzerinde yoğunlaşırken bu tarihten sonra referans hizmetlerinin değerlendirilmesi önem kazanmıştır. 1876'da Samuel S. Green1 Referans Hizmetini; “bir kütüphaneciden sık sık bir şeyler hakkında bilgi vermesinin istendiği ve soran kişinin hakkında hiçbir şey bilmediği süreçlerdir.” şeklinde tanımlanmıştır(akt. Lenkart & Yu, 2017, s. 269) Bu anlayışlı gözlem her referans kütüphanecisinin hizmetleri uyarlaması ve iyileştirmesi için bugün de geçerliliğini korumaya devam ederken Green’in dokunaklı ifadesi hala bir hatırlatma olarak karşımızda duruyor. Referans hizmetlerinin tarihsel gelişimi açısından özellikle 19. ve 20.yy’ın başları bu hizmetteki modellemeler üzerinde ciddi tartışmaların yürütüldüğü dönemlerdir. Son dönemde özellikle akademik kütüphanecilikte yaşanan gelişmeler kütüphane hizmetlerinde önemli dönüşümlere sebep oluyor olsa da referans hizmetleri halen hayati önemini korumaktadır. Bugün referans hizmeti ve bu hizmetlerde kullanılan dil değişen neslin ve zamanın ihtiyaçları dahilinde artık geleneksel yöntemlerden oldukça farklı faaliyet modlarında ve farklı adlandırmalarla yürütülmektedir.Örneğin günümüz genç kuşağını oluşturan Y ve Z kuşakları öncelikli olarak elektronik ortamlarda sunulan ‘sanal’ referans hizmetlerine yönelmektedir. Dubnjakovic’e göre Akademik kütüphanelerde kullanımı artan elektronik kaynaklar referans sorularının sayısında azalma yerine artışa neden olmuştur. Bu durum aynı zamanda günümüz referans kütüphanecilerinin üst düzeyde donanımlı olmalarını zorunlu kılmaktadır. Konu uzmanlığı, yardım masası(helpdesk)ya da araştırma/bilgi masası(information/research desk) gömülü kütüphanecilik, yüz yüze derinlemesine araştırma istişareleri ve kaynaklara dayalı yetkinlikler bu donanım ve yeni adlandırmalara birer örnektir.(O'Neill & Guilfoyle, 2015; akt. Lenkart & Yu, 2017; Jameson, Natal & Napp, 2019) Bu çalışma, Türkiye’deki devlet ve vakıf üniversite(akademik) kütüphanelerinin referans hizmetlerinde kullanılan güncel dil ve anlamın tespiti üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu sayede Türkiye’de üniversite kütüphanelerinde sunulan referans hizmetlerinin küresel güncel trendlere uygunluğu, referans kütüphanecilerinin hizmet algıları, bunun için başvurdukları dil ve anlam(terminolojik, kavramsal) ile konu hakkındaki mevcut kavramsal-terminolojik yaklaşımlar ortaya konmaya çalışılacaktır.Çalışmanın ikincil amacı; referans hizmetinin kütüphanelerde başlı başına ayrı bir birim olarak olarak varlığını ortaya koymaktır.
-
ÖgeReferans Masası Tasarımını Yeniden Düşünmek: Dünya ve Türkiye’de durum(Kastamonu Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü, Nazım Hikmet Vakfı, 2021-09) Kubat, Gülçin ; Referans Birimi1876'da Samuel S. Green Referans Hizmetini; “bir kütüphaneciden sık sık bir şeyler hakkında bilgi vermesinin istendiği ve soran kişinin hakkında hiçbir şey bilmediği süreçlerdir.” şeklinde tanımlanmıştır(akt. Lenkart & Yu, 2017, s. 269)Bu anlayışlı gözlem her referans kütüphanecinin hizmetleri uyarlaması ve iyileştirmesi için bugün de geçerliliğini korumaya devam etmektedir. Referans” kelimesinin karşılığı en basit ifadeyle “soruları yanıtlamak” olsa da günümüz teknoloji temelli toplum yapısında bu ifadenin hizmetleri anlatmada yetersiz kaldığı görülmektedir.
-
ÖgeResearch process & ITU Libraries( 2023-03-22) Kubat, Gulcin ; 0000-0001-9009-8758
-
ÖgeStories of Situated Pedagogies in Architecture and... : international workshop proceedings book : 3-4 October '23, Istanbul(İTÜ Yayınevi, 2024) Mimarlık ; Şenel, Aslıhan ; Almaç, Bihter ; Özçelik, Buse ; Balaban, Büşra ; Şimşek, Öykü ; Adıgüzel, Elif NurStories of Situated Pedagogies in Architecture and … aims to gather educators and learners who are enthusiastic about sharing their stories of situated pedagogies in architecture and other fields with an interest in critical spatial practices. In April 2023, we invited all to apply to this workshop call with critical responses to their personal experiences in education. With this call, we envisioned a beginning of a playful and productive platform for communication through pre-workshop peer-to-peer reviews, round-table sessions and field trips in Istanbul, and post-workshop collaborations for publication. The concept of situated pedagogies is rooted in Donna Haraway’s claim for ‘situated knowledges’ (1988), which suggests that knowledge is produced through partial, subjective, embodied, and multiple perspectives. Through the conceptualization of knowledge as being produced rather than being transmitted, situated pedagogies question the static positions of educator and learner, and instead suggest a transformativerelational agency for both. Situated pedagogies may be approached as part of everyday life similar to bell hooks’ ‘engaged pedagogy’ (1994), in which educators and learners connect their personal experiences to their academic practices for building their individual and situated voices and nurture a freeing, pluralistic, democratic, inclusive and most precisely a hopeful educational environment. In contemporary times of disasters, wars, and displacements, it is especially an urgent need to perpetually search for ways of situating education and oneself as educators and learners.
-
ÖgeYER 2019 : Yerbilimlerinde Öğrenci Bitirme Tasarım Projeleri Sempozyumu ve Sergisi Bildiriler Kitabı, Maslak, İstanbul, 11 Haziran 2019(İTÜ Maden Fakültesi, 2019) Maden Mühendisliği ; Jeoloji Mühendisliği ; Cevher Hazırlama Mühendisliği ; Jeofizik Mühendisliği ; Kuzu, Cengiz ; Tunçdemir, Hakan ; Ocakoğlu Gökaşan, NeslihanYER Sempozyumları, Fakültemiz Bölümleri’nden son bir yılda mezun olan öğrenciler ile tez danışmanlarının yoğun emek harcayarak ürettikleri bitirme çalışmalarının bilim camiası ile paylaşılması amacıyla her yıl Haziran ayında düzenlenmektedir. Bu yıl da bölüm başkanlıkları ve ilgili komisyonları tarafından seçilen 29 öğrencimizin posterlerini sergilediği, 5 öğrencimizin de sunum yaparak yer bilimleri camiasıyla buluştuğu sempozyum, ayrıca sektörden katılan temsilcilerle akademik şölen mahiyetinde icra edilmiştir. Bu poster ve sunumların üretildiği tezler de dahil olmak üzere, YER2019 çerçevesinde Maden Fakültesi Bölümleri’nin bitirme tezlerinden tam metinli bildiriler üretilmiş ve bu sempozyum kitabında toplanmıştır. Oldukça kapsamlı yapılan arazi ve laboratuvar çalışmalarının yanında özgün tasarım ile çözümleme yöntemleri içeren tezler ve bunların özünü yansıtan bildirilerin sayısının fazlalığı da yapılan emek yoğun çalışmaları göstermesi bakımından önemlidir. Maden Mühendisliği Bölümü 32, Cevher Hazırlama Mühendisliği Bölümü 28, Jeofizik Mühendisliği Bölümü 14 bildiriyle ve birden fazla öğrenci grubuyla oluşturulmuş takım çalışması mahiyetindeki çalışmalarıyla Jeoloji Mühendisliği Bölümü 18 ve Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği Bölümü ise 5 bildiriyle sempozyuma katkı sağlamıştır.