Akademik Çalışmalar
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Kurumsal arşive yüklenen tüm eserler telif hakkı ile korunmaktadır. Bunlar, bu kaynak üzerinden herhangi bir amaçla görüntülenebilir, ancak yazılı izin alınmadan herhangi bir biçimde yeniden oluşturulması veya dağıtılması yasaklanmıştır. İzin hakkında istekte bulunmak için URL adresini ziyaret ediniz.
Gözat
Sustainable Development Goal "Goal 4: Quality Education" ile Akademik Çalışmalar'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
Öge2nd International Graduate Research Symposium: IGRS’23 e-abstract book: May 16-18, 2023, İTÜ, Istanbul, Türkiye(İTÜ Yayınevi, 2023) Graduate School ; Öztopal, Ahmet ; Apaydın, Sena Çağla ; Yıldız Ataş, Burcu ; Kulga, Burak ; Subaşı, Abdussamet ; Şahin, Ahmet DuranInternational Graduate Research Symposium – IGRS’23 is an interdisciplinary and multidisciplinary event organized by the Graduate School of Istanbul Technical University (ITU) for the second time. IGRS’23 has been organized as a virtual symposium. Over 400 manuscripts had been loaded to the system and got chance to be in the IGRS program. ITU, celebrating the 250th anniversary, is one of the oldest technical universities in the world and the first technical university in Türkiye, is identified with its engineering and architectural education. And now its time to identify ITU with its graduates based on high level graduate education.
-
Öge3rd International Graduate Research Symposium: IGRS’24 e-abstract book: May 8-10, 2024 İTÜ, Istanbul, Türkiye(İTÜ Yayınevi, 2024) Graduate School ; Öztopal, Ahmet ; Giray, Görkem ; Apaydın, Sena Çağla ; Subaşı, Abdussamet ; Turhan Sel , Fatma ; Şahin, Ahmet DuranInternational Graduate Research Symposium – IGRS’24 is an interdisciplinary and multidisciplinary event organized by the Graduate School of Istanbul Technical University (ITU) for the third time. IGRS’24 has been organized as a hybrid symposium; with a participation of both virtual and face-to-face. Over 600 manuscripts had been loaded to the system and got chance to be in the IGRS program. ITU, celebrating the 250th anniversary, is one of the oldest technical universities in the world and the first technical university in Türkiye, is identified with its engineering and architectural education.
-
ÖgeAkademik Kütüphanelerde Referans Hizmetlerinde Dil Ve Anlam; Türkiye Örneği(NÂZIM HİKMET KÜLTÜR VE SANAT VAKFI TARIK AKAN TOPLANTILARI 3, 2021) Kubat, Gülçin ; 0000-0001-9009-8758 ; Referans BirimiKütüphane hizmetlerinin değerlendirilmesi 1970'lere kadar büyük ölçüde koleksiyon üzerinde yoğunlaşırken bu tarihten sonra referans hizmetlerinin değerlendirilmesi önem kazanmıştır. 1876'da Samuel S. Green1 Referans Hizmetini; “bir kütüphaneciden sık sık bir şeyler hakkında bilgi vermesinin istendiği ve soran kişinin hakkında hiçbir şey bilmediği süreçlerdir.” şeklinde tanımlanmıştır(akt. Lenkart & Yu, 2017, s. 269) Bu anlayışlı gözlem her referans kütüphanecisinin hizmetleri uyarlaması ve iyileştirmesi için bugün de geçerliliğini korumaya devam ederken Green’in dokunaklı ifadesi hala bir hatırlatma olarak karşımızda duruyor. Referans hizmetlerinin tarihsel gelişimi açısından özellikle 19. ve 20.yy’ın başları bu hizmetteki modellemeler üzerinde ciddi tartışmaların yürütüldüğü dönemlerdir. Son dönemde özellikle akademik kütüphanecilikte yaşanan gelişmeler kütüphane hizmetlerinde önemli dönüşümlere sebep oluyor olsa da referans hizmetleri halen hayati önemini korumaktadır. Bugün referans hizmeti ve bu hizmetlerde kullanılan dil değişen neslin ve zamanın ihtiyaçları dahilinde artık geleneksel yöntemlerden oldukça farklı faaliyet modlarında ve farklı adlandırmalarla yürütülmektedir.Örneğin günümüz genç kuşağını oluşturan Y ve Z kuşakları öncelikli olarak elektronik ortamlarda sunulan ‘sanal’ referans hizmetlerine yönelmektedir. Dubnjakovic’e göre Akademik kütüphanelerde kullanımı artan elektronik kaynaklar referans sorularının sayısında azalma yerine artışa neden olmuştur. Bu durum aynı zamanda günümüz referans kütüphanecilerinin üst düzeyde donanımlı olmalarını zorunlu kılmaktadır. Konu uzmanlığı, yardım masası(helpdesk)ya da araştırma/bilgi masası(information/research desk) gömülü kütüphanecilik, yüz yüze derinlemesine araştırma istişareleri ve kaynaklara dayalı yetkinlikler bu donanım ve yeni adlandırmalara birer örnektir.(O'Neill & Guilfoyle, 2015; akt. Lenkart & Yu, 2017; Jameson, Natal & Napp, 2019) Bu çalışma, Türkiye’deki devlet ve vakıf üniversite(akademik) kütüphanelerinin referans hizmetlerinde kullanılan güncel dil ve anlamın tespiti üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu sayede Türkiye’de üniversite kütüphanelerinde sunulan referans hizmetlerinin küresel güncel trendlere uygunluğu, referans kütüphanecilerinin hizmet algıları, bunun için başvurdukları dil ve anlam(terminolojik, kavramsal) ile konu hakkındaki mevcut kavramsal-terminolojik yaklaşımlar ortaya konmaya çalışılacaktır.Çalışmanın ikincil amacı; referans hizmetinin kütüphanelerde başlı başına ayrı bir birim olarak olarak varlığını ortaya koymaktır.
-
ÖgeITU Co-Learning Lab : extended abstract book : 25-26 September, 2024 - ITU Suleyman Demirel Cultural Center(İTÜ Yayınevi, 2024) Eğitimde Mükemmeliyet Merkezi ; Acar, Emrah ; Ahmetolan, Semra"Crowdsourcing for co-creation of knowledge and co-learning with a lifelong learning perspective." This slogan encapsulates the vision of the Co-Learning Lab at Istanbul Technical University (ITU). It summarises the approach to learning, the digital tools, and the models developed to fulfill this vision. Launched for the first time this year, the Co-Learning Lab aims to serve just like an incubator for pedagogical innovations by supporting the implementation, sharing, and dissemination of innovative teaching and learning approaches. It also strives to transform the outcomes of postgraduate research studies into inclusive learning experiences for all members of the ITU ecosystem. This abstract book brings the topics addressed and the papers presented during the Co-Learning Lab 2024. The sessions held during the event were designed to showcase and discuss innovative teaching and learning approaches within the ITU ecosystem, with a specific focus on two themes: •Current Trends in Education: to identify and disseminating examples of good practices toinspire innovative learning approaches. •From Theses to Learning Stations: to transform postgraduate research outputs intoinclusive and innovative learning experiences for the ITU ecosystem. Both themes are targeted at unpacking the "Crowdsourcing for co-creation of knowledge and co-learning with a lifelong learning perspective", bridging connections between education and research.
-
ÖgeLearning station design guide(İTÜ Yayınevi, 2024) Acar, Emrah ; Ahmetolan, Semra ; Çalımlı Akgün, Merve ; Görgül, Emine ; Eğitimde Mükemmeliyet MerkeziAs the boundaries of knowledge continually expand, so too must our approaches to learning. To address this evolution, "The Learning Station Design Guide" offers a comprehensive framework for transforming education across all age groups and levels. Drawing upon years of rigorous research conducted at ITU's Center for Excellence in Education, this book presents a distilled synthesis of findings, meticulously reviewed by a distinguished panel of experts. Originating at Istanbul Technical University, a global leader in educational quality, learning stations have proven to be a powerful and practical tool for both faculty and industry stakeholders. Through their application in numerous international research projects, these designs have been refined and disseminated to universities worldwide, particularly in Europe. You can discover how learning stations can revolutionize the educational landscape. By empowering learners to enhance their skills and encouraging readers to become learning station designers, this book unlocks the potential for knowledge sharing on a grand scale.
-
ÖgeReferans Masası Tasarımını Yeniden Düşünmek: Dünya ve Türkiye’de durum(Kastamonu Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü, Nazım Hikmet Vakfı, 2021-09) Kubat, Gülçin ; Referans Birimi1876'da Samuel S. Green Referans Hizmetini; “bir kütüphaneciden sık sık bir şeyler hakkında bilgi vermesinin istendiği ve soran kişinin hakkında hiçbir şey bilmediği süreçlerdir.” şeklinde tanımlanmıştır(akt. Lenkart & Yu, 2017, s. 269)Bu anlayışlı gözlem her referans kütüphanecinin hizmetleri uyarlaması ve iyileştirmesi için bugün de geçerliliğini korumaya devam etmektedir. Referans” kelimesinin karşılığı en basit ifadeyle “soruları yanıtlamak” olsa da günümüz teknoloji temelli toplum yapısında bu ifadenin hizmetleri anlatmada yetersiz kaldığı görülmektedir.
-
ÖgeResearch process & ITU Libraries( 2023-03-22) Kubat, Gulcin ; 0000-0001-9009-8758
-
ÖgeStories of Situated Pedagogies in Architecture and... : international workshop proceedings book : 3-4 October '23, Istanbul(İTÜ Yayınevi, 2024) Mimarlık ; Şenel, Aslıhan ; Almaç, Bihter ; Özçelik, Buse ; Balaban, Büşra ; Şimşek, Öykü ; Adıgüzel, Elif NurStories of Situated Pedagogies in Architecture and … aims to gather educators and learners who are enthusiastic about sharing their stories of situated pedagogies in architecture and other fields with an interest in critical spatial practices. In April 2023, we invited all to apply to this workshop call with critical responses to their personal experiences in education. With this call, we envisioned a beginning of a playful and productive platform for communication through pre-workshop peer-to-peer reviews, round-table sessions and field trips in Istanbul, and post-workshop collaborations for publication. The concept of situated pedagogies is rooted in Donna Haraway’s claim for ‘situated knowledges’ (1988), which suggests that knowledge is produced through partial, subjective, embodied, and multiple perspectives. Through the conceptualization of knowledge as being produced rather than being transmitted, situated pedagogies question the static positions of educator and learner, and instead suggest a transformativerelational agency for both. Situated pedagogies may be approached as part of everyday life similar to bell hooks’ ‘engaged pedagogy’ (1994), in which educators and learners connect their personal experiences to their academic practices for building their individual and situated voices and nurture a freeing, pluralistic, democratic, inclusive and most precisely a hopeful educational environment. In contemporary times of disasters, wars, and displacements, it is especially an urgent need to perpetually search for ways of situating education and oneself as educators and learners.
-
ÖgeUniversity 4.0 essentials: influence of industry 4.0 on higher education(Sage Publications, 2024) Ülker, Nilüfer ; Otrar, Mustafa ; https://orcid.org/0000-0002-9866-0642 ; Yabancı Diller YüksekokuluThis paper explores the essential components of University 4.0, which developed as a response to changing circumstances and needs in the 4th industrial era. Employing a comparative survey design, data was collected from 203 academics in three technical state universities of Türkiye through a scale devised by the researchers based on a comprehensive literature review, pilot study and expert opinion and advice. Essentials of University 4.0 emerged in four categories: knowledge management and communication, continuous improvement, global competitiveness and digitalization. Comparative analyses of data through SPSS indicated a negative correlation between age and importance attached to digitalization as well as more emphasis on practices related with digitalization in positive sciences compared to social sciences. Holding an administrative position and being actively involved in quality studies of an institution were found to have direct positive influences on global competitiveness. This study adds to the existing literature by addressing different aspects of U4.0 from an educational administration perspective collecting data from academics in a variety of disciplines across a number of universities. Practical implications are presented based on the findings of the study.
-
ÖgeYER 2019 : Yerbilimlerinde Öğrenci Bitirme Tasarım Projeleri Sempozyumu ve Sergisi Bildiriler Kitabı, Maslak, İstanbul, 11 Haziran 2019(İTÜ Maden Fakültesi, 2019) Maden Mühendisliği ; Jeoloji Mühendisliği ; Cevher Hazırlama Mühendisliği ; Jeofizik Mühendisliği ; Kuzu, Cengiz ; Tunçdemir, Hakan ; Ocakoğlu Gökaşan, NeslihanYER Sempozyumları, Fakültemiz Bölümleri’nden son bir yılda mezun olan öğrenciler ile tez danışmanlarının yoğun emek harcayarak ürettikleri bitirme çalışmalarının bilim camiası ile paylaşılması amacıyla her yıl Haziran ayında düzenlenmektedir. Bu yıl da bölüm başkanlıkları ve ilgili komisyonları tarafından seçilen 29 öğrencimizin posterlerini sergilediği, 5 öğrencimizin de sunum yaparak yer bilimleri camiasıyla buluştuğu sempozyum, ayrıca sektörden katılan temsilcilerle akademik şölen mahiyetinde icra edilmiştir. Bu poster ve sunumların üretildiği tezler de dahil olmak üzere, YER2019 çerçevesinde Maden Fakültesi Bölümleri’nin bitirme tezlerinden tam metinli bildiriler üretilmiş ve bu sempozyum kitabında toplanmıştır. Oldukça kapsamlı yapılan arazi ve laboratuvar çalışmalarının yanında özgün tasarım ile çözümleme yöntemleri içeren tezler ve bunların özünü yansıtan bildirilerin sayısının fazlalığı da yapılan emek yoğun çalışmaları göstermesi bakımından önemlidir. Maden Mühendisliği Bölümü 32, Cevher Hazırlama Mühendisliği Bölümü 28, Jeofizik Mühendisliği Bölümü 14 bildiriyle ve birden fazla öğrenci grubuyla oluşturulmuş takım çalışması mahiyetindeki çalışmalarıyla Jeoloji Mühendisliği Bölümü 18 ve Petrol ve Doğal Gaz Mühendisliği Bölümü ise 5 bildiriyle sempozyuma katkı sağlamıştır.