Bu çalışmada, raylı taşıtlarda kullanılan modern bir bakım yöntemi olan izleme yöntemi ile bakımın demiryollarındaki uygulamaları açıklandı. İzleme yöntemi ile bakıma dayalı RAMS teknikleri açıklandı. İzleme ile bakım yönteminde ray ve raylı taşıtın hangi parametrelerinin ölçüldüğü ve bu ölçüm verilerinin bakım planlamasına etkisinin yanında, kurb yarıçaplarını belirleme ve deray tespitinde bulunabilindiği gibi sonuçlar çıktı. Raylı taşıtlarda meydana gelen kaza nedenleri arasında normal seyir halinde iken raydan çıkma olayı incelendi. Tekerlek ve ray etkileşiminde rayın ve konik tekerleğin profillerinin düz yolda ve virajdaki seyirde sağladığı avantajlar verilen bağıntılar ile birlikte açıklandı. Deray şekilleri ve deray durumunu oluşturan şartlar araştırıldı. Tekerlek tırmanması deray tipi için kullanılan Nadal kriterinin yanında çeşitli ve yeni kriterler de araştırıldı. Farklı deray kriterleri için kullanılan tekerlek kuvvetleri, flanş açıları ve sürtünme katsayıları gibi parametrelerin farklı skalalardaki değişimleri ile deray kriterlerinin alabilecekleri limit değerler için grafikler çıkartıldı. Bunların yanında deray kriterlerinin farklı ülkelerde kullanılan standart limit değerleri de verildi. Yapılan bu grafik analizleri en yaygın kriter olan Nadal kriterinin değişim eğrileri ile karşılaştırıldı ve bu eğriler dünya üzerindeki demiryollarında deray tespiti için kullanılan ve hala en geçerli olan Nadal kriteri ile ters düşmediği gözlendi.