Bu çalışmanın amacı sanayii malı ile tüketici malı arasındaki farklılıkları ortaya kayarak, bir sanayii malı olan telekomünikasyon kablosunun, yoğun bir rekabet bulunan iç pazarda ve sektörün kurtuluşu olarak görülen dış pazarlardaki pazarlama faaliyetlerinin uygulanmasını görmektir. Çalışma da önce pazarlamanın tanımı yapılarak tüke tim malı ve sanayii malı arasındaki farklar belirtilmiş ve sanayii mallarının pazarlanması ile ilgili genel bil giler verilmiştir. Daha sonraki bölümlerde kablo teri minin tanımı yapılmış ve telekomünikasyon kablasuyla di ğer kablolar arasındaki farkların görülebilmesi amacıyla kabloların sınıflandırılması yapılarak, telekomünikasyon kabloları için detaylı açıklamalar verilirken, diğer kab lolar hakkında genel bilgiler verilmiştir. Kablo sektö rünün Türkiye'deki gelişimi ve bugünkü durumu anlatıldık tan sonra, sektördeki pazarlama faaliyetleri anlatılmış tır.