(Fen Bilimleri Enstitüsü,
)
Arslan, Emrah; Dökmeci, Vedia; Gayrimenkul Geliştirme; Real Estate Development
Bu çalışmada, gayrimenkul yatırımlarından olan, alışveriş merkezlerinin alan büyüklüğünün, yani potansiyelinin belirlenmesinde hangi kriterlerin önem kazandığı açıklanmış ve İstanbul örneği üzerinde detaylandırılmıştır. Potansiyelin belirlenmesinde Huff Modeli kullanılmıştır. Modelde satın alma gücü, alışveriş merkezi kiralanabilir alanı ve merkezler arası uzaklıklar veri olarak kullanılmıştır. Çalışmada, alışveriş merkezlerinin Avrupa, Türkiye ve İstanbul’daki mevcut durumları hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca, alışveriş merkezinin tanımı, sınıflandırılması ve yer seçimi konuları üzerinde durulmuştur. Çalışma sonucunda, İstanbul ilçelerinin alışveriş merkezi potansiyellerine ulaşılmıştır. Hangi ilçenin kaç m² büyüklüğünde alışveriş merkezine ihtiyaç duyduğu ve hangi ilçede alışveriş merkezi fazlalığı olduğu belirtilmiştir.