FBE- Ulaştırma Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Aktaş, Orhan" ile FBE- Ulaştırma Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeToplu Taşıma Ataması Yöntemleri: Transcad Ve Tranplan Programlarının Karşılaştırılması(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008-11-19) Aktaş, Orhan ; Gerçek, Haluk ; Ulaştırma Mühendisliği ; Transportation EngineeringBu çalışmanın amacı, kısaca insanların bölgeler arasında toplu taşıma sistemini kullanım biçimlerinin modellenmesi olarak özetlenebilecek toplu taşıma ataması yöntemlerini ve bu yöntemleri kullanarak toplu taşıma ataması yapan iki farklı ulaşım planlama yazılımı olan Transcad ve Tranplan programlarını karşılaştırmaktır. Toplu taşıma ağları yollardan, yolları kullanan toplu taşıma hatlarından, duraklardan, bölge merkezlerinden ve yürüme yollarından oluşmaktadır. Bu şekilde oluşturulan toplu taşıma sisteminde, yolcuların en kısa yol tercihlerini nasıl yapacağını tanımlayan parametreler belirlendikten sonra, bölgeler arası yolcu akımlarını içeren matris sisteme atanır. Çalışmada önce, 5 bölgeden ve bu bölgeleri birbirine bağlayan 10 hattan oluşan basit bir ağda, her bölge arasında 1000 yolculuk olduğunu gösteren bir matris kullanılarak her iki programda toplu taşıma atamaları yapılmıştır. Tranplan programı sadece ya hep ya hiç ataması, Transcad ise ya hep ya hiç atama yönteminin yanı sıra 3 farklı atama yöntemi daha kullanabilmektedir. Bu çalışmada Transcad programıyla ya hep ya hiç ve olasılıksal kullanıcı denkliği atama yöntemleri uygulanmıştır. Bu şekilde her iki programın ya hep ya hiç atama yöntemleri, her iki programın en iyi atamaları ve Transcad programındaki atama yöntemleri arasındaki temel farklar ortaya konulmuştur. Daha sonra, önceki bir çalışmada 2006 yılı için oluşturulmuş bulunan İstanbul toplu taşıma ağı üzerinde, 2006 toplu taşıma yolcu matrisi kullanılarak aynı atamalar yapılmıştır. Bahsi geçen çalışmada Tranplan programıyla ya hep ya hiç ataması yapılmış ve bu model 2006 yılı için kalibre edilmiştir. Bu sebeple Transcad programıyla yapılan atamalar da kalibre edilmiş ve bu kez sonuçlar kendi aralarında karşılaştırılmasının yanı sıra gerçek toplu taşıma bindi değerleriyle de karşılaştırılmıştır.