LEE- Deniz Ulaştırma Mühendisliği-Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Çiçek, Kadir" ile LEE- Deniz Ulaştırma Mühendisliği-Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeGemi değerleme sürecinde kullanılan faktörlerin Aralık Tip-2 Bulanık AHP yöntemi ile ağırlıklandırılması(Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024-01-19) Açın, Hasan Burak ; Çiçek, Kadir ; 512201034 ; Deniz Ulaştırma MühendisliğiDünyamızda siyasi, ekonomik ve ticari gelişmelere paralel olarak küresel yük taşımacılığında deniz yolu taşımacılığının önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Öyle ki deniz yolu taşımacılığında dünya ticaret filosunun büyüklüğü 2.166.510 milyar DWT'a ulaşmış bulunmaktadır. Küresel yük taşımacılığını etkileyen dinamiklerin yanı sıra, teknolojik gelişmeler, değişen ekonomik koşullar ve çevresel duyarlılık talebi de denizyolu taşımacılığını yapısal değişikliklere zorlamaktadır. Bu durum gemi tasarımlarında ve gemi üzerine donatılan makine ve sistemlerde tasarımsal ve teknolojik değişimler beraberinde getirmektedir. Dolayısı ile, farklı tip, tasarım, makine ve sisteme sahip gemilerin satın alım süreçlerinde ortaya çıkan gemi değerleme probleminin sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi gemi sahipleri açısından önem arz eden bir konu haline gelmiş bulunmaktadır. Gemi değerleme, denizcilik endüstrisinin önemli bir unsuru olan gemi varlıklarının ekonomik değerlerini belirleme ve anlama amacı taşıyan kritik bir süreçtir. Denizcilik endüstrisinin karmaşıklığı ve sürekli değişen doğası nedeniyle, gemi değerleme süreci birçok faktörün dikkate alınmasını gerektirir. Bu faktörler gemilerin teknik özelliklerinden ekonomik koşullara kadar uzanmakta olup, değerlemeyi etkileyen önemli değişkenleri kapsamaktadır. Bu endüstri içerisinde talebe dayalı olarak çeşitli gemi türleri ortaya çıkmıştır. Bu tez , gemi değerleme sürecindeki belirsizlikleri azaltmak ve değerlendirme sürecini daha sağlam ve ölçülebilir hale getirmek amacıyla bu yöntemin kullanılabilirliğini göstermeyi amaçlamaktadır. Özetle, gemi değerleme sürecinde faktörlerin değerlendirilmesinde Aralık Tip-2 Bulanık AHP yönteminin pratik uygulanabilirliğini ve etkinliğini araştırmakla kalmayıp gemi değerlemesi alanındaki uzmanlara, denizcilik endüstrisindeki karar alıcılarına ve araştırmacılara, daha etkili ve güvenilir gemi değerleme süreçleri geliştirmelerine yardımcı olacak önemli bir araç sunmayı amaçlamaktadır.Bu çalışma kapsamında gemi değerleme probleminin çözümüne katkı sağlamak amacı ile gemi değerleme faktörleri aralık tip-2 bulanık AHP yöntemi ile incelenerek, ağırlıklandırılmış ve önceliklendirilmiştir. Uzman görüşlerini entegre ederek ve değerlendirmelerdeki belirsizlikleri ele alarak, bu yöntem gemi değerleme sürecinin karmaşık ve çok yönlü doğasını daha kapsamlı bir şekilde anlamamızı sağlar. Yapılan analiz ve değerlendirme neticesinde, gemi değerleme sürecinde etkin rol oynayan faktörler belirlenmiş ve ilgili problemin çözümüne katkı sağlayabilecek sonuçlar elde edilmiştir.
-
ÖgeIncreasing port operational efficiency through operational reliability analysis(Graduate School, 2024-01-19) Kurum, Fahriye Tuğba ; Çiçek, Kadir ; 512201013 ; Maritime Transportation EngineeringIn order to meet the developing technology and increasing supply demand, the search for faster and safer transportation modules has begun. Maritime transportation, which allows the transportation of high tonnage loads, has been adopted, and Ro-Ro transportation, one of the transportation methods where speed is at the forefront, has gained great importance. In this study conducted on Ro-Ro transportation, where speed is at the forefront, operational activities disrupted due to delays were examined. For this purpose, delay data was collected, analyzed and improvement suggestions were made using qualitative methods. An actively operating Ro-Ro port was selected to collect data and the study was limited to this port only. These data were obtained by examining the reasons for the delay in the ship's planned departure and arrival times for 2 years. The collected data were divided into categories and delay code names were given. The most common delay codes were selected according to their frequency of occurrence. The examined delay codes were reduced to 18 delay codes. Reliability analysis was used to evaluate the consistency of the time frequency of occurrence of these delay codes. Different distribution methods were evaluated using the Minitab program. The Weibull distribution was found to be the most suitable distribution and the Weibull distribution was chosen for the calculations. Reliability function calculation was made in the Weibull distribution, and a graphical visualization of the reliability rate of the obtained data was made. It has been concluded that the right action must be taken at the right time to improve delays, otherwise the reliability of the system will decrease, and each delay will trigger each other. Based on the results obtained, improvement suggestions were made, and recommendations were made to reduce and/or completely eliminate these delays. This study was conducted to fill the gap in the literature.