Bu çalışmada değer akış haritalama araçları ile değer zinciri analizi metodolojisi ele alınmıştır. Çalışmada ilk olarak değer zinciri analizi ile ilgili literatür araştırılmış, literatürde bulunan değer akış haritalama araçları incelenmiştir. Çalışmanın uygulama alanı olarak beyaz eşya sektörü seçilmiştir. Değer akış haritalama araçları kullanılarak değer zinciri analizi yapılması için metodoloji oluşturulmuştur. Bu metodolojiye dayanarak beyaz eşya sektöründe faaliyet gösteren bir firmada değer zinciri analizi yapılmıştır. Değer zinciri analizi yapılırken 3 farklı haritalama aracından faydalanılmıştır. Değer zinciri analizi sonucunda katma değer yaratmayan faaliyetleri elimine etmek için öneriler geliştirilmiş ve bu öneriler uygulanarak süreç iyileştirilmiştir. Yapılan çalışma 10 bölümden oluşmaktadır. İkinci bölümde değer zincirinin tarihsel gelişimi ele alınırken, üçüncü bölümde değer zinciri kavramından bahsedilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde talep zinciri ve tedarik zinciri analizinden oluşan değer zinciri analizi modeli açıklanmıştır. Bir sonraki bölümde endüstri ve firma bakış açısına göre değer zincirine ait bilgiler verilmiştir. Altıncı bölümde değer zinciri analizi, yedinci bölümde ise değer zinciri yönetimi ele alınmıştır ve bir sonraki bölümde de değer zinciri analizinde kullanılan değer akış haritalama araçları incelenmiştir. Dokuzuncu bölüm geliştirilen metodoloji ve beyaz eşya sektöründe yapılan uygulamaya ayrılmıştır. Bu bölümde öncelikle uygun değer akış haritalama araçları seçilmiş ve bu araçlarla değer zinciri analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda ise çeşitli öneriler geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Son bölümde ise sonuçlara yer verilmiştir. Bu çalışmanın sonucunda elde edilen faydalar bu bölümde açıklanmıştır.