(Fen Bilimleri Enstitüsü,
)
Arat, Evrim Pınar; Güler, Nil; Deniz Ulaştırması ve Liman İşletmeciliği Mühendisliği; Maritime Transportation and Mangement Engineering
Bir ülkede yat turizminin tanınması ve gelişim göstermesinde etkin olarak çalışabilecek en önemli kuruluş, o ülkedeki marina işletmeleridir. Bu noktada da marina işletmelerinin pazarlanması konusu gündeme gelmektedir. Bu çalışma ile yat turizminin Akdeniz’deki gelişimine kısaca değinilmiş; bugün hangi noktada olduğu ve Akdeniz ülkelerinin bu gelişimdeki payları üzerinde araştırma yapılmıştır. Türkiye’nin Akdeniz’deki konumu belirlendikten sonra; Türkiye’de marina işletmelerinin pazarlanmasında kullanılan yöntemler, dikkate alınması gereken unsurlar, araştırılmış ve değerlendirilmiştir. Bu amaçla, bir anket hazırlanmış ve marinalara gönderilmiştir. Yapılan araştırmalar ve anketten elde edilen sonuçlardan faydalanarak; Türkiye’deki Yat Turizmi ve marinaların yat turizmi içindeki konumunu belirlemek için SWOT analizi yapılmıştır. SWOT analizinde yapılan konumlandırma, Pazarlama Karması için yol gösterici olmuştur. Pazarlama Karması bölümünde; Türkiye’deki Yat Turizminin tanıtımı ve marina işletmelerinin pazarlanması için öneriler verilmiştir.