Mimarlık Bölümü

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Gözat

Son Başvurular

Şimdi gösteriliyor 1 - 5 / 11
  • Öge
    Multi-objective early-stage design optimization of multifamily residential projects
    (SAGE Publications, 2024) Bilge, Eymen Çağatay ; Yaman, Hakan ; https://orcid.org/0000-0002-9633-5598 ; Mimarlık Bölümü
    The aim of this study is to find a building form and plan layout that can be used in the early stages of architectural design, where criteria such as daylight, view, sun-hour, sales area, and cost are optimized according to the different expectations of different housing type users. This study proposes a multi-objective early-stage design optimization for a real estate development project based on the NSGA2 genetic algorithm, considering weighted user preferences for different housing types. The framework is implemented using the platforms Rhino and Grasshopper; Wallacei is used for NSGA2, and Viktor.ai is used to deploy the app. Tested on six sample plots, the model was able to find architecturally optimized results that respond to different user expectations. While the model successfully demonstrated responsiveness to parameters, its focus on Pareto-optimal solutions limited the diversity of unit mixes generated. The model has been tested by professionals on a sample plot and is found to be important for architects and investors to generate ideas at an early stage of architectural design.
  • Öge
    8th International Seminar on Structural Masonry: proceedings
    (Çizgi Basım Yayın Ltd. Şti., 2008-11) Mimarlık ; Tanaçan, Leyla ; Sinha, Braj P. ; Altun, Cem M. ; Kuloğlu, Şebnem ; Erol, Gülseren ; Yatağan, Serkan
  • Öge
    4. Ulusal Yapı Fiziği ve Çevre Kontrolü Kongresi bildiriler kitabı, 02-03 Mayıs 2024, İstanbul
    (İTÜ Yayınevi, 2024) Mimarlık Bölümü ; Koçlar Oral, Gül ; Köse Murathan, Eda ; Kılıç, Zehra Aybike ; Aydın, Mehmet Akif ; Taşkın, Halime Firdevs ; Ranaer Harputluoğlu, Elif ; Bastem, Sümeyye Sena ; Diken, Yusuf Salih
    Yapı Fiziği ve Çevre Kontrolü alanı, insanların yaşamlarının sağlıklı, konforlu, iklimle uyumlu, enerji etkin yapma çevrelerle sürdürülebilmesi hedefine yönelik çalışmaları kapsayan, profesyonel ve bilimsel bir uzmanlık alanıdır. Günümüzde yaşadığımız iklim değişikliği, enerji ve çevresel problemlere bir çözüm olarak ortaya çıkan sürdürülebilir ve enerji etkin yapma çevrelerin gerçekleştirilmesinde Yapı Fiziği ve Çevre Kontrolü konularının bütüncül bir yaklaşımla ele alınması, konu alanında uygun çözümlerin araştırılmasını ve tartışılmasını gerekli kılmaktadır. Diğer taraftan günümüzde, bilginin erişilebilirliği, iletişimin artması farklı disiplinleri bir araya getirmekte, disiplinler arası ortak çalışmaları olanaklı kılan bütünleşik, dinamik ortamların varlığını güçlendirmektedir. Farklı meslek ve bilimsel uzmanlık alanlarında bir arada çalışabilmek, yeni yaklaşımlar geliştirebilmek, meslek ve bilim insanlarının değişen koşullara bağlı olarak kendini yenilemesini, geliştirmesini ve disiplinler arası işbirliğinin olabildiğince üst düzeyde sağlanmasını gerekli kılmaktadır. Bilimde gerçekleşen paradigma değişimleri, hızlı dijital gelişmeler, hayatın bütünü üzerindeki anlayışları da etkilemekte, geleneksel uygulamalar yerini çağdaş uygulamalara bırakmaktadır. Bu bağlamda enerji ve çevresel sorunlara çözüm olarak sürdürülebilir, iklimle uyumlu, enerji ve maliyet etkin çağdaş yöntemler araştırılmaktadır. Temiz ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımına yönelik teknolojiler geliştirilirken, enerjinin etkin kullanımını sağlayarak, enerji tüketimini azaltacak yaklaşımlar da tartışılmaktadır. Yalıtım enerji etkinliği kavramına bağlı olarak geliştirilen yaklaşımlar ve mevzuatın önemli dayanağı olmaktadır. Bu açıdan yalıtım sektörü, ülkemizde değer taşıyan sektörlerden biridir. Yalıtım sektörü firmaları, paydaşları ile bilimsel çözümler de üretebilen, gelişen bir sektördür.
  • Öge
    "Yangın Emniyeti Mimari Tasarımın Neresinde?" Çalıştayı 2022 : sunum metinleri kitabı
    (İTÜ Yayınevi, 2023) Mimarlık Fakültesi ; Serteser, Nuri ; Beşiroğlu, Şafak
    Yangın, hayatımızın bir gerçeği… Aslında her gün pek çok yanıcı maddeyle iç içe yaşamaya devam ediyoruz. Kazara ya da başka bir nedenle bir yangının bizim de içinde yaşadığımız binalarda meydana gelebileceğini hem de hesaba katmadan. Böyle bir yangında dostumuz olan binalar bize yine aynı dostça davranışları göstermeye devam edecek mi? Peki ya da bizler, bu binaları tasarlayanlar, mimarlar, iç mimarlar olarak bu durumun ortaya çıkmasını ne ölçüde engelleyebiliriz? Bizim mimari tasarım sürecinde yangın emniyetinin sağlanmasındaki rolümüz nedir? Bunlar gibi daha pek çok soru sorulabilir elbette. Sorular olduğu gibi bu soruların da mutlaka bazı cevapları olmalı. Bu soruların cevaplarını arayabilmek ve özellikle de mimari tasarım sürecinde "Yangın Emniyeti" ile ilgili konulara dikkat çekmek yangının başlamasını ve yayılmasını önlemek için tasarımın kendisini kullanarak alınabilecek önlemlere işaret etmek ve bu konuda farkındalık yaratmak amacıyla bu alanda akademik çalışmalar yapan İTÜ LEE CKY Yüksek Lisans ve Yapı Bilimleri Doktora programlarında çalışmalar yapan takım arkadaşlarımla "Yangın Emniyeti Mimari Tasarımın Neresinde?" başlıklı çalıştayı yapmaya karar verdik.
  • Öge
    Stories of Situated Pedagogies in Architecture and... : international workshop proceedings book : 3-4 October '23, Istanbul
    (İTÜ Yayınevi, 2024) Mimarlık ; Şenel, Aslıhan ; Almaç, Bihter ; Özçelik, Buse ; Balaban, Büşra ; Şimşek, Öykü ; Adıgüzel, Elif Nur
    Stories of Situated Pedagogies in Architecture and … aims to gather educators and learners who are enthusiastic about sharing their stories of situated pedagogies in architecture and other fields with an interest in critical spatial practices. In April 2023, we invited all to apply to this workshop call with critical responses to their personal experiences in education. With this call, we envisioned a beginning of a playful and productive platform for communication through pre-workshop peer-to-peer reviews, round-table sessions and field trips in Istanbul, and post-workshop collaborations for publication. The concept of situated pedagogies is rooted in Donna Haraway’s claim for ‘situated knowledges’ (1988), which suggests that knowledge is produced through partial, subjective, embodied, and multiple perspectives. Through the conceptualization of knowledge as being produced rather than being transmitted, situated pedagogies question the static positions of educator and learner, and instead suggest a transformativerelational agency for both. Situated pedagogies may be approached as part of everyday life similar to bell hooks’ ‘engaged pedagogy’ (1994), in which educators and learners connect their personal experiences to their academic practices for building their individual and situated voices and nurture a freeing, pluralistic, democratic, inclusive and most precisely a hopeful educational environment. In contemporary times of disasters, wars, and displacements, it is especially an urgent need to perpetually search for ways of situating education and oneself as educators and learners.