Üçüncü parti lojistik, tedârik zinciri içindeki temel lojistik faaliyetlerinden birkaçının (ardışık olarak en az üç farklı faaliyet - örneğin depolama, nakliye ve stok yönetimi) konusunda uzman lojistik şirketleri tarafından üstlenilmesidir. Kalite Fonksiyonu Yayılımı (QFD), müşteri istek ve gereksinimlerine göre iyileştirilmesi gereken süreçleri bularak, kaynakların en yüksek müşteri hoşnutluğunu sağlayacak süreçlerde etkin olarak kullanılmasını sağlayan bir yöntemdir. Bu çalışmada, Türkiye’nin önde gelen üçüncü parti lojistik şirketlerinden birinde yapılan kalite fonksiyonu yayılımı uygulamasından söz edilecektir. Müşteri gözünde, firmanın piyasadaki yeri ve rakiplere göre konumu araştırılarak, müşteri istek ve gereksinimleri anlaşılmış, bulunan verilerin değerlendirilip Kalite Fonksiyonu Yayılımı yöntemi ile hizmet süreçlerine aktarılması yoluyla en yüksek müşteri hoşnutluğunu sağlamada iyileştirilmesi gereken süreçler belirlenmiş ve uygulama buna göre şekillendirilmiştir.