FBE- Konstrüksiyon Lisansüstü Programı
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Makina Mühendisliği Ana Bilim Dalı altında bir lisansüstü programı olup, sadece yüksek lisans düzeyinde eğitim vermektedir
Gözat
Konu "Air conditioning" ile FBE- Konstrüksiyon Lisansüstü Programı'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeŞehir içi otobüslerde tekstil hava kanalı tasarımı(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2015) Özkan, Akın ; Kocabaş, Hikmet ; 398084 ; KonstrüksiyonSanayileşmenin kaçınılmaz sonucu olarak şehirleşme tüm dünyada hızla gelişmektedir. Ancak bu gelişme beraberinde bazı sorunlar getirmektedir. Bu sorunlara ise ülkenin gelişmişliğiyle orantılı olarak çözümler üretilmeye çalışılmaktadır. Gelişen şehirlerdeki sorunların başında ulaşım sorunu gelmektedir. Bu soruna çözüm olarak sürekli yeni yollar yapmak sorunu çözecek gibi dursa da bunun kısa vadeli olduğu, uzun vadede insanları daha fazla araç almaya teşvik ettiği ve bu yöntemin yanlış olduğu anlaşılmıştır. Bu sebeple gelişmiş ülkelerde ulaşım sorunu insanları toplu taşımaya yönlendiren yatırımlar yaparak çözülmeye çalışılmıştır. Toplu taşımanın en başında karayolu taşımacılığı ve karayolunda da otobüs kullanımı gelmektedir. Bu çerçevede otobüs üreticilerinin, otomobillerinden feragat etmiş insanlar için konforlu bir ortam sunmak zorunda olduğu açıktır. Bu konfor elemanlarının başında da havalandırma sistemi gelmektedir. Bu çalışmada şehir içi otobüslerinden Mercedes-Benz Conecto aracının havalandırma sistemi için müşterinin talepleri doğrultusunda araç içi sıcaklık dağılımını daha düzenli hale getirecek ve kanal boyu basınç düşüşünü en aza indirecek ve böylece daha dengeli havalandırma sağlayacak bir sistemin araştırması yapılmıştır. Bu amaçla mevcut hava kanalı sistemi, bu sistemin müşteri özel isteğiyle verilen bir konstrüksiyonu ve asıl olarak da bu özel konstrüksiyonu daha ucuz, daha basit ve daha hafif üretmenin yolları araştırılmıştır. Bu doğrultuda itfaiye hortumlarının çalışma şeklinden ve piyasadaki basit uygulamalardan yola çıkarak tekstil hava kanalı fikri incelenip mevcut sistemle gerekli karşılaştırmaları yapılmıştır. Bu yeni uygulama çalışılırken başta DIN 1946-3 Yolcu Araçları ve Ticari Araçlar İçin İklimlendirme Standardı ile ASHRAE 62-1999 İç Mekanlar İçin Havalandırma Standardı olmak üzere kanal boyutları için ve debi ölçümü için ilgili normlar dikkate alınmıştır. Çalışmada seri durum olarak 'ayrık hava kanalı olmayan durum', müşteri özel isteği olarak 'ayrık ABS hava kanalı' ve yeni konstrüksiyon için 'ayrık tekstil hava kanalı' ifadeleri kullanılmıştır. Çalışmada seri durumdaki havalandırma sistemi ile müşteri özel isteği sonucu üretilen ayrık ABS kaplama hava kanalı konstrüksiyonu incelenip daha sonra ayrık tekstil hava kanalı bileşenlerinin neler olduğu, konstrüksiyonunda kullanılan bazı makina elemanlarının tayin edilme bilgileri yer almaktadır. Ayrıca mevcut durum ile yeni geliştirilen konstrüksiyonun karşılaştırmalı ağırlık ve maliyet verileri incelenmiştir. Son olarak da bu üç durum için yapılmış olan test verilerinin incelenmesinin yanında yeni konstrüksiyon için Star CCM+ Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği programında akış analizi yapılmış ve gerekli iyileştirmelere analiz sonucunda gidilmiştir. Gerek hesaplamalardan, gerek testlerden, gerekse de akış analizinden çıkan sonuçlara göre tekstil hava kanalı konstrüksiyonun daha ucuz, daha hafif, daha kolay monte-demonte edilebildiği ve üretilen havanın daha az kayıpla yolculara ulaştırılabildiği ortaya çıkmıştır.