Bu çalışma, Tübitak Taral projesi kapsamında İ.T.Ü. Makine Mühendisliği Otomotiv Ana Bilim Dalı tarafından yürütülen “Ulaştırma Sektöründe Sera Gazı Azaltımı” başlıklı çalışmanın bir parçası olup, İstanbul Şehir Çevrimi oluşturulması safhasında, doğal gaz ve dizel yakıtlı otobüslerin emisyonlarının hesaplanması amacıyla kullanılan Takip Aracı Yöntemi’nin irdelenmesini içermektedir. Şehir çevrimleri söz konusu olduğunda, sıkça başvurulan bir yöntem olan Takip Aracı Yöntemi, şehir trafiğinde bir takip aracıyla takip edilen ana aracın sürüş dinamiği verilerinin, takip aracı verileriyle aynı olduğu kabulüne dayanır. Bu yöntemin kullanılmasından doğan hataları analiz etmek için İstanbul Tarihi Yarımada parkurunda, şehir trafiğinde biri diğerini takip eden iki araçla hafta içi dört gün boyunca veri toplanmış ve bu veriler şehir çevrimi algoritmasını içeren programda koşularak bu çevrimin parametreleri doğrultusunda karşılaştırılmıştır. Durma yüzdeleri, ivmelenme sıklıkları, ortalama hızları açısından yapılan karşılaştırmalar sonucunda yöntemin sapması hesaplanmaya çalışılmıştır. GPS kullanımından kaynaklanan bazı teknik aksaklıklar tespit edilmiş ve veri toplama süreci İ.T.Ü. Ayazağa Yerleşkesi içinde tekrarlanmıştır. Hız-Zaman eğrileri çizilerek Takip Aracı Yöntemi hakkında bazı öneriler geliştirilmiştir.