Bu çalışmada fren vakum borularının dizaynında kullanılan yeni bir metot konu edilmiştir. Bu metodun kullanılmasındaki sebep vakum borularının modellenmesi aşamasında sunulan kısıtlı dizayn hacimdir. Genellikle sadece statik prensiple dizayn edilen modellerde dinamik şartlar altında parçalar arasındaki yetersiz mesafeye bağlı olarak fonksiyonel ve konfor sorunları gözlenebilmektedir. Bu yeni metot daha önceden üç boyutlu modellemesi yapılmış vakum borularına bilgisayar destekli mühendislik (CAE) hesaplamasıyla motor salınımı analizinin uygulamasını öngörür. Öncelikle statik dizayn prensiplerine ve şartnamelere bağlı olarak çeşitli motor ve taşıt modelleri için fren vakum boruları modellenir. İkinci adım olarak bu modellere motor salınımı analizi uygulanıp, parçalar arası mesafe konusunda bir sorun olup olmadığı ve fren vakum borusu modelinin değiştirilip değiştirilmemesi gerekliliğini gösteren sonuçlar elde edilir. Sonuçlara bağlı olarak ihtiyaç olması halinde bir sonraki etapta vakum borusunun 3 boyutlu modeli revize edilerek istenilen parçalar arası mesafeler yakalanmaya çalışılır. Bu işlemin sonunda sağlama amaçlı olarak motor salınımı analizi tekrar uygulanır. Sonuçların tatmin edici olmaması halinde ise son iki adım tekrarlanarak devam edilir. Bunlara ek olarak statik ortamda yapılan 3 boyutlu modellemenin taşıta monte edildikten sonra ne derece gerçeği yansıttığını görmek ve motor titreşimlerinden kaynaklanan vakum borusu üzerindeki hareket zarfı karakteristiğini belirlemek amacıyla bir test düzeneği kurulup gerçek parçalarla bahsi gecen analiz yapılmıştır.