FBE- Jeoloji Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "Aç–kapa Metodu" ile FBE- Jeoloji Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeRize – Pazar Tüneli Güzergahının Mühendislik Jeolojisi Etüdü(Fen Bilimleri Enstitüsü, ) Canpolat, Murat ; Vardar, Mahir ; Mühendislik Jeolojisi ; Engineering GeologyTez konusu; Karadeniz Devlet Sahil yolunun Çayeli–Hopa kesiminde, Pazar geçişinde, km: 163+200 – 163+400 arasında inşa edilecek Pazar Tünelinin mühendislik jeolojisi bakımından değerlendirmesi ve en uygun tünel açım tekniğinin belirlenmesidir. Proje; en uygun mühendislik çözümlerini getirmeli, mimarlık ve topografik açıdan yörenin çevresel özellikleri ve tarihi dokusu ile uyuşmalıdır. Rize Pazar Tüneli çiftli tüplü tünel olarak inşa edilecektir. Tüplerden deniz tarafında kalan sol tüp 98 m uzunluğunda, sağ tüp ise 144 metre uzunluğunda olacaktır. Arazi çalışmaları yapılmış, geniş bir literatür araştırması yapıldıktan sonra, 3 adet mekanik sondaj açılmış, jeofizik özdirenç ve sismik ölçümlerle bu çalışmalar desteklenmiştir. TS 699’a göre hazırlanan sondaj karot örnekleri ve yüzeyden alınan kayaç örnekleri üzerinde ITU MJKM laboratuarında kayaçların fiziksel ve mekanik özelliklerinin saptanması için deneyler yapılmıştır. Ayrıca kayaç örneklerinden hazırlanan ince kesitlerin mineralojik – petrografik özellikleri tayin edilmiştir. Tüm bu veri ve bilgiler ışığında tünel güzergahının 1/200 ölçekli mühendislik jeolojisinin haritası ve kesitleri hazırlanarak, üç boyutlu blok ve kontur diyagramları ile yerin jeolojik yapısı yansıtılmıştır. Sonuç olarak da incelenen güzergah çok kısa olmasına rağmen, tünelli geçiş seçeneği için çok yönlü sorunlarla başedilmesini gerektiren özellikler taşıdığı, bu topografik, çevresel ve geoteknik sorunlardan kurtulabilmek için aç–kapa metodunun en uygun metot olduğuna karar verilmiştir. Ancak istimlak sorunları ve süre kaybı aynen durmaktadır.