Küreselleşmenin etkisi ile Türkiye de kentdışı alışveriş merkezleri gelişmeye başlamıştır. Tezde, kentdışı alışveriş merkezi kullanıcılarının tanımlanması ve taleplerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Kentdışı alışveriş merkezi planlama sürecinde kullanıcı gereksinimlerinin ve taleplerinin bir bütün olarak ele alınması gerekliliği varsayımıyla, Adana da yer alan M1 Tepe alışveriş merkezi çalışma alanı olarak seçilmiş ve merkezdeki kullanıcılarla anket yapılmıştır. Tez sekiz bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, araştırmanın amacı, kapsamı ve yöntemi açıklanmıştır. İkinci bölümde, alışveriş kavramı ve tarih içindeki gelişimi incelenmiştir. Üçüncü bölümde, kentdışı alışveriş merkezi oluşum ve gelişim süreçleri ele alınmıştır. Dördüncü bölümde, kentdışı alışveriş merkezlerinde planlama ölçütleri irdelenmiştir. Beşinci bölümde ticari etkinlikleri etkileyen faktörler ele alınmıştır. Altıncı bölümde, kentdışı alışveriş merkezlerinin Türkiye deki gelişimi ve Adana örneği incelenmiştir. Yedinci bölümde alan araştırması sonuçları değerlendirilmiştir. Sekizinci bölümü ise genel sonuçlar ve öneriler oluşturmaktadır.