Bu çalışmada, sayısal görüntü işlemenin en zor problemlerinden biri olan görüntü bölütlemeden bahsedilmiş ve literatürde yer alan bölütleme algoritmaları detaylı olarak incelenmiştir. Literatürde yer alan bölütleme algoritmalarından ve nesne tabanlı bölütleme yaklaşımından yararlanarak Sobel operatörü tabanlı yeni bir bölütleme algoritması geliştirilmiştir. Geliştirilen yeni algoritma dahil tüm algoritmalar bir hücresel yapay sinir ağı gerçeklemesi olan ACE16K üzerinde gerçeklenmiştir. Algoritmaların gerçeklenmesi esnasında ACE16K kırmığının bir takım sınırlamalarıyla karşı karşıya kalınmıştır. Karşılaşılan bu sınırlamaları aşmak için gerekli modifikasyonlar yapılmış ve alternatif yollar önerilmiştir. Sonuçları literatürdeki çalışmalarla karşılaştırdığımızda, geliştirilen algoritmanın literatürdeki algoritmalarla hemen hemen aynı performansı verdiği gözlenmiştir. Bugüne kadar yapılan bölütleme algoritmaları gerçeklemelerinin simülatörler üzerinde sınırlı kaldığı göz önüne alındığında, elde edilen sonuçlarla ACE16K üzerinde gerçek zamanlı bölütleme yapılabileceği ispatlanmıştır.