FBE- Mimari Tasarım Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Konu "60’s architecture" ile FBE- Mimari Tasarım Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeÇizim Mimarlığı: Mimari Bir Motivasyon Olarak Çizim(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-02-26) Tan, Funda ; Kahvecioğlu, Nurbin Paker ; 461835 ; Mimari Tasarım ; Architectural DesignBu çalışmanın birinci amacı, mimari çizimi mimarlığın anlamlandırılmasındaki kırılmalarının önemli bir etkeni olarak araştırmaktır. İkinci amacı ise, 2. Dünya Savaşı sonrası mimarlığında, çizimin mimarlıkta anlamın arandığı bir motivasyon ve imalat alanı olarak ortaya çıkışını ve bu durumun potansiyellerini incelemektir. Mimari çizimin, Rönesans’ta tasarımın eşlikçisi olarak doğmasıyla mimar ile inşa edilmiş ürün arasında ortaya çıkan yarılmaya odaklanılmıştır. Ortaya çıkan bu ayrımın gittikçe derinleşerek mimarlığın sembolik kapasitesinde bir eksilmeye yol açtığı gözlenmiştir. Çizimin indirgemeci potansiyeli, mimari mekânın da indirgenerek aşkın, bütünsel anlamlarından soyutlanmasına yol açmıştır. Tezde, çizimin gelişim süreci dört kırılma noktası üzerinden incelenmiştir. Bunlardan birincisi Rönesans periyodu, ikincisi 17. yüzyıl klasik dönem, üçüncüsü 19. yüzyıl ve erken 20. yüzyıl modernizm periyodu ve sonuncusu ise 60’lar savaş sonrası mimarlığıdır. Sonuç olarak tezde ortaya koyulan çıkarım, mimarlıkta “çizim”in İkinci Dünya Savaşı sonrasına kadar mimari mekanı indirgeyen, soyutlayan bir özelliği olduğunu, ancak bu dönemde yalnızca gerçekliğin yerini alan bir araç olarak değil, yitirilmiş bir sembolik düzenin yerine geçecek ikincil bir anlamın arandığı ortam, imalât zemini olarak ortaya çıktığıdır. Çizimin pozisyonundaki bu kayma, mimarlık söylemlerinde de yeni fikirlerin doğmasına yol açmıştır. Tarihin aşkın, bütünsel, ön-verili anlamı yerine, modern hayatın içkinliği, çokluğu ve belirsizliği, buna bağlı olarak gelişen özgürlük ve sosyal ağ olgusu yeniçağın mekânının anlamı ve değeri olarak karşımıza çıkmaktadır.