FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Sustainable Development Goal "Goal 9: Industry, Innovation and Infrastructure" ile FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeAssessment of compliant and non-compliant behavior of piles using morison equation(Institute of Science and Technology, 2020-07) İbrahim, Ghaith ; Turan, Ömer Tuğrul ; 637311 ; Structural EngineeringThe work presented in this thesis aims to investigate the impact of using the non-compliant form of Morison Equation instead of the compliant form, and whether following one of those two methods can have any connection to the fatigue-related failures seen in single vertical free-standing piles. This investigation is performed through a parametric analysis of piles of different sizes in waves of different properties for both forms of the Morison Equation. Each pile is analyzed twice, one analysis to calculate the wave forces using the non-compliant form and the other using the compliant form. Then, the two methods are compared in terms of calculated forces, stresses, accelerations, velocities, and deflections. Wave loads on coastal structures are a crucial design factor and the behavior of a structural element under wave loads is a very complex problem. Due to the dynamic and cyclic nature of wave loads, fatigue-related failure is a common design problem. Especially, in vertical slender structural elements such as piles used in oil and gas terminals. In such structures, fatigue-related issues such as through-the-thickness cracks and excessive deflections can become more prominent, particularly in single free-standing vertical piles. Such a scenario may occur during the construction phase where piles are usually driven and left free-standing without lateral support which is to be provided once the superstructure is installed. Although some lateral support can be secured by connecting piles which are members of a pile group using tie-backs at the top, the piles can still be at a high risk of failure in certain conditions such as storms and rough seas. Therefore, it is necessary to understand the behavior of single free-standing vertical piles under wave loads, particularly; slender or very slender piles which can experience, due to their ability to move more flexibly with waves, a different set of forces compared to less slender piles which exhibit a more rigid-like motion under waves. Wave forces on structures can be estimated using the Morison Equation which is a very simple and very widely used method to calculate in-line forces on a member in the direction of wave motion. Morison Equation can be extended to calculate lift forces (cross-flow forces) which are the forces in the direction perpendicular to the flow direction of the waves. Lift forces appear due to turbulence and vortex-shedding behind the member, and although those forces can sometimes be higher than the in-line component, it is essential to establish a clear understating of in-line forces contribution first and then proceed to study the combined effect of both the in-line and lift forces when they act simultaneously. Therefore, this study only considers the in-line component of wave forces whereas the lift forces and their coupled action with the in-line forces are the focus of future studies
-
ÖgeÇelik plakalı perde duvar sistemleri(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-07) Taştan, Halil Furkan ; Turan, Ömer Tuğrul ; 639097 ; Yapı Mühendisliği Bilim DalıBu tezde Amerika ve birçok ülkede kodlarda bulunan ama Türkiye'de henüz yönetmeliğe girmemiş çelik plakalı perde duvar sistemleri işlenmektedir. Farklı disiplinlerin gereksinimleri doğrultusunda yapıların yatay kuvvete karşı dayanımında aranan şartları sağlamakta gayet etkin bir sistem olan çelik plakalı perde duvar sistemleri, bu tez içerisinde hem pratikte hem de teoride anlatılmış, avantajları ve dezavantajları üzerinde durulmuştur. İlk ana bölümde çelik plakalı perde duvar sistemleri açıklanmış, avantajları ve dezavantajları üzerinde durulmuş, yönetmelikte olan ve yönetmeliğe girebilecek sistemler tanıtılmıştır. Tipik çelik plakalı perde duvar sistemleri yatay kuvvete karşı özellikle yüksek binalarda kullanılan bir sistem olsa da, sistemin elemanları veya davranışı gereği farklı tiplerde taşıyıcı istem türleri önerilmiştir. Deneyler ve yazılımlarla desteklenen bazı yeni sistemler yönetmeliklerde bulunmamasına rağmen yapının davranışına göre taşıyıcı sistemde düzelmeler sağlayarak, hem ekonomik olarak hem de yapı elemanı olarak tasarımcıya daha uygun şartlar sağladığı gözlemlenmiştir. Ayrıca tarihte şartlar ve gereksinimler gereği yapılarda kullanılan bu taşıyıcı sistemler örneklenmiş, diğer yatay kuvvete karşı dayanım gösteren diğer taşıyıcı sistemlere göre farklılıkları anlatılmıştır. İkinci ana bölümde tek katlı çelik plakalı perde duvar sisteminin yönetmeliğe göre hesaplamaları gösterilmiş ve hesaplanan sistemde AISC yönetmeliğince istenen şartlar sağlanmıştır. Ayrıca sistemde söz konusu bazı elemanlar üzerindeki kuvvet değerlerini bulmak için farklı yöntemler önerilmiş ve bu yolların avantaj ve dezavantajları anlatılmıştır. Üçüncü ana bölümde çok katlı bir çelik yapının ana yatay kuvvete dayanım sistemi çelik plakalı perde duvar sistemi olarak tasarlanmış ve hesaplamaları gösterilmiştir. Katlarda bulunan çelik plakalı perde duvar sistemlerinin birbirleri üzerindeki performans etkileri dolayısıyla hesaplamalar yeniden gösterilmiş ve ikinci ana bölümde olmayan yapıdaki diğer eleman hesaplarını gerektiren diğer hesaplamalar da verilmiştir. Yapının tasarımında esas olarak Türk deprem ve çelik yapılar yönetmeliği kullanılsa da Amerikan Deprem ve Çelik yönetmeliğine de bazı durumlarda başvurulmuştur. Ayrıca yönetmelikte kullanılması izin verilen iki farklı yöntemden biri seçilerek yapı tasarlanmış ve bunun yanı sıra diğer yöntem de açıklanmıştır.
-
ÖgeYığma duvarların düzlem içi davranışlarının modellenmesi ve analizi(Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017-05-24) Kömürcü, Sedat ; Gedikli, Abdullah ; 501141036 ; Yapı MühendisliğiBu çalışma ile yığma duvarların düzlem içi yükler etkisindeki davranışları incelenmiştir. Yığma duvarları modellemek için kullanılabilecek teknikler araştırılmıştır ve yığma duvarların düzlem içi yükler etkisi altında doğrusal olmayan davranışı analiz edilmiştir. Ayrıca ANSYS yazılımı kullanılarak yığma duvarların modellenmesi için yöntemler açıklanmıştır. Yığma yapıları oluşturan yığma duvarların modellenmesi konusunda yapılan çalışmalar, tarihi ve sanatsal değeri olan yığma yapıları daha iyi anlamamızı sağlayacaktır. Modelleme yöntemlerinin gelişmesi tarihi yapılara uygulanacak onarım ve güçlendirmelerin uygulanmasına yardımcı olacak ve yeni yapılacak olan modern yığma yapıların tasarlanmasında önemli bir rol oynayacaktır.