Artan rekabet ortamında şirketlerin gelecek için güvenle yol alabilmeleri tahminlerindeki doğruluklarla paraleldir. Bu kapsamda talep tahminleri tüm işletmeler için önemlidir. Talep tahmini, gelecekteki bir zaman süresi için şirketin bir ürünü veya çeşitli ürünleri için talep düzeyini tespit etmektir. Şirket yönetiminin stratejik ve taktik kararların alınmasında, kısa dönemli ve uzun dönemli hedeflere ulaşmada kullanılacak en temel araçların başında gelen talep tahmini sayesinde etkin bir talep planlama ile şirket fonksiyonları optimum kar seviyesine doğru ilerler, stratejik hedefler ile operasyonel gereksinimler arasındaki çatışma azalır. Çalışma içerisinde yapay sinir ağları ve talep tahmini kavramları açıklanmıştır. Uygulama bölümüde yapay sinir ağları kullanılarak altın ürün satışları ile ilgili bir tahmin modeli kurulmuş ve ytgulanmıştır. Yapay sinir ağları yönteminin yanısıra regresyon analizi ve eğri uydurma yöntemleri ile de altın ürünlerin talep tahmini yapılmış ve sonuçlar kıyaslanmıştır. Uygulama sonucunda yapay sinir ağı yönteminin etkin bir talep tahmini yöntemi olduğu gösterilmiştir.