İndüksiyon motorları sağlam yapıları, fiyatlarının ucuzluğu ve bakım gerektirmemelerinden dolayı endüstride en çok tercih edilen elektrik motorlarıdır. İndüksiyon motorları ile ilgili mevcut matematik modellerin, gelişen teknoloji ile indüksiyon motoru sürme tekniklerine uygulanabilmesi sonucu önemli sonuçlar elde edilmeye başlanmıştır. İndüksiyon motorunun hız ve konum kontrol devrelerinde kullanılan algılayıcıların azaltılması, düşük maliyetli ve yüksek güvenirliğe sahip indüksiyon motor sürücülerin ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Gerekli hız verisini elde etmek için kullanılan sensörler yerine sensörsüz hız kontrolü yapan gözlemleyiciler kullanılması bu tez çalışmasının konusunu oluşturmuştur. Bunun için öncelikle indüksiyon motorun kontrolünde kullanılan matematiksel model elde edilmiştir. Daha sonra indüksiyon motorun kontrol çeşitleri incelenmiştir. Sincap kafesli asenkron motora, basit ve kolay uygulanabilir oluşundan dolayı, v/f kontrol sistemi uygulanmıştır. Asenkron motorun gürültülü yapısına daha uygun oluşundan dolayı gözlemleyici olarak kalman filtresi seçilip, algoritması elde edilmiştir. Genişletilmiş kalman filltreli V/f kontrollü indüksiyon motorunun blok diyagramı Matlab/Simulink programı ile elde edilmiştir. Genişletilmiş kalman filtresinin ve motorun hız davranışını inceleyebilmek için değişik hız, yük ve direnç aralıkları için Matlab/Simulink programında sayısal benzetim sonuçları elde edilmiştir.