FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Aldemir, Ünal" ile FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeÖngerilmeli Bileşik Silindirlerde Temas Koşullarının Eksenel Simetrik Boyuna Dalga Yayılımına Etkisi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012-08-16) İpek, Cengiz ; Aldemir, Ünal ; 409240 ; Yapı Mühendisliği ; Structural EngineeringBu çalışmada, ön gerilmeli bileşik silindirlerde temas koşulların eksenel simetrik boyuna dalga yayılımına etkisinin incelenmesine aittir. Çalışmada parçalı homojen cisim modeli olarak öngerilmeli elastik cisimlerde üç boyutlu doğrusallaştırılmış elastik dalga yayılımı teorisi kullanılmıştır. Bileşik silindirlerin her biri hiper elastik sıkışabilir malzemeden yapılmış kabul edilip malzemenin mekanik davranışı harmonik potansiyel ile tanımlanmıştır. Silindirler arasındaki temas yüzeyinde süreksizlik derecesi kayma-yay parametresine bağlı olduğu saptanmıştır. Bu parametrenin değişimini gösteren sayısal sonuçlar, dispersiyon eğrilerinin elde edilmesinde genellikle temel modlar kullanılarak sonuçlar bulunmuştur.
-
ÖgeYapıların Optimal Kontrolu(Fen Bilimleri Enstitüsü, ) Aldemir, Ünal ; Bakioğlu, Mehmet ; Yapı Mühendisliği ; Structural EngineeringBu çalışmada, depreme maruz yapıların kontrolünde yaygın olarak kullanılan lineer regülatör problemi optimalliğin yeterli koşulları kullanılarak çözülmüştür. Sismik etkiler altındaki yapılar için kesin optimal kapalı-açık çevrim kontrolü uygulanamadığından, kapalı-açık çevrim kontrolünün çözümü Kalman filtresi tekniği ile depremin yakın gelecek ivme değerleri tahmin edilerek yaklaşık olarak gerçekleştirilmiştir. Kapalı-açık çevrim kontrolü için önerilen algoritmanın sayısal sonuçları depremin bilindiği kabul edilen kapalı-açık çevrim kontrolü, kapalı çevrim konrolü ve ani optimal kontrol ile karşılaştırılmıştır. Lineer regülatör probleminin çözümü kararlılık kavramı dikkate alınarak incelenmiş ve kararlılık ile tahmin edilen deprem ivme değerleri arasındaki ilişki tartışılmıştır. Klasik aktif kontrol algoritmalarının eksikliğini gidermek için yeni bir çok noktalı, kuadratik, zamana bağlı performans indeksi önerilmiş ve önerilen algoritmanın etkinliği sayısal olarak gösterilmiştir. Pasif kontrol uygulaması olarak, bir açık deniz yapısı üzerine bir ayarlı pasif kütle sönümleyici yerleştirilmiş ve bu esnek deniz yapısına bir geminin yanaşma problemi incelenmiştir. Sönümleyicinin titreşim frekansı sistemin titreşim frekanslarına ayarlanarak sönümleyicinin sistem davranışına etkisi incelenmiş ve enerji dağılımı hesaplanmıştır.