FBE- Tekstil Mühendisliği Lisansüstü Programı
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Tekstil Mühendisliği Ana Bilim Dalı altında bir lisansüstü programı olup, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim vermektedir.
Gözat
Yazar "Aksoy, Aslı" ile FBE- Tekstil Mühendisliği Lisansüstü Programı'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeHazır Giyim Perakende Sektöründe İçsel Kıyaslama Çalışmasında Bir Örnek(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-02-15) Aksoy, Aslı ; Kalaoğlu, Fatma ; 460725 ; Tekstil Mühendisliği ; Textile EngineeringÇalışmada, birçok sektörde yaygın şekilde kullanılan kıyaslama (benchmarking) yöntemi, Türkiye’ de hızla gelişen perakende sektöründe uygulanmıştır. Türkiye perakende sektöründe lider bir firmada içsel (internal) kıyaslama çalışması uygulanarak, firmadaki farklı departmanların sahip olduğu müşteri memnuniyet dereceleri belirlenmiş ve iyileştirilmesi gereken iş süreçleri belirlenmiştir. İş süreçlerin arasında önem sıralaması yapabilmek amacıyla AHP (Analitik Hiyerarşi Prosesi) yöntemi uygulanmıştır. Uygulamada kıyaslama çalışmasının belli bir plan kapsamında uygulamasını sağlamak amacıyla KFY (Kalite Fonksiyon Yayılımı) yöntemi kullanılmıştır. Kıyaslama çalışması uygulamanın yapıldığı Kız çocuk ve Bayan departmanlarının müşteri beklentileri ile ilgili sahip oldukları müşteri memnuniyet derecelerinin belirlenmesi için uygulanan anket çalışmasına ait sonuçlar dikkate alınarak yapılmıştır. Uygulama kapsamında departmanlara ait müşteri memnuniyet dereceleri göz önüne alınarak KFY yönteminde tespit edilen mutlak ağırlık değerlerine ve müşteri istekleri önem derecelerine göre ‘Ürünlerin dayanıklılığı’, Ürün baskı ve aksesuarlarının kalitesinin yüksek olması , ‘Talep halinde ürünün mağazaya gönderim kolaylığı’, ‘Sezon başlarında yeni sezona ait ürünlerin mağazada bulunma durumu’, ‘Ürün beden ölçülerinin uygunluğu’, ‘Ürün model çeşitliliğinin fazlalığı’, ‘Ürün renk çeşitliliğinin fazlalığı’, Katalog ürünlerine mağazada ulaşma derecesi , Katalog bilgilerinin güvenilirliği , ‘Mağaza ürün yerleşiminin doğruluğu ve kombinlerin uygunluğu’, ‘Ürünlerin satış sonrası değiştirilebilme olanağı’, ‘Ürün fiyatlarının rakiplere göre uygunluğu’, İndirim döneminde fiyat aralığının uygunluğu , ‘Promosyon faaliyetlerinin yeterliliği’ ve ‘Koleksiyonun moda ve trendlere uygunluğu’ adlı müşteri beklentilerinin ve ilişkili oldukları teknik karakteristiklerin Bayan departmanı için iyileştirilmesi gerektiği sonucu elde edilmiştir.