Bu çalışmada, Hibrid Elektrikli Taşıtlar genel özellikleriyle tanıtılmış ve Amerika’da National Renewable Energy Laboratory ve Enerji Bakanlığı tarafından ortaklaşa tasarlanmış ADVISOR simulasyon programının öncelikle kabiliyetleri, simulasyon yürütme metodları ve geriye-dönük çalışma prensibi tanımlanmış ve devamında güncel olarak kullanılmakta olan geleneksel bir van tipinin ve bu vanın HEV’e dönüştürülmüş modelinin simülasyonları gerçekleştirilmiştir. Değişik tipte yol/zaman döngüleri için ivmelenme ve yokuş çıkma testleri uygulanmıştır. Deneysel olarak elde edilmiş emisyon değerleri ile kıyaslanmak üzere her iki taşıt modeli için detaylı emisyon sonuçları elde edilmiştir. Gerçek deney koşulları ve mekanik özellikleri mümkün olduğunca yansıtabilmek için, Advisor/Matlab ortamında bulunan taşıtla ve test koşulları ile ilgili data dosyaları değiştirilmiştir. İvmelenme ve yokuş çıkma kabiliyeti simulasyonları gerçeğe çok yakın sonuçlar vermiştir. Emisyon sonuçları gerçek deney değerleri belirli olmadığından kıyaslanamamıştır. Ancak tezin akılcı ve sistematik yaklaşımı ile elde edilen sonuçlar daha temiz bir çevre için Hibrid Elektrikli Taşıtların kaçınılmaz olduğunu ve bu tip simülasyon araçlarına olan talebin kısa zamanda gerekli gelişmeyi gösterdikleri takdirde büyük ölçüde artacağını göstermiştir.