Bu çalışma içten yanmalı motorlarda yanma sonucunda oluşan egzoz emisyonları konusunda hazırlanmıştır. Temel olarak iki ana bölümden oluşmaktadır. Günümüzde bir enerji çıkmazına doğru giden Dünya' mızın içinde bulunduğu durum ve çevresel faktörler göz önüne alındığında seyir halindeki motorlu araçların yakıt tüketimi ve bu çevrim sırasında oluşan kirletici bileşenlerin önemi ortaya çıkmaktadır. Çalışmamın birinci bölümünde yanma sonucu üretilen çevreyi kirletici emisyonlar ve bunların insan, çevre sağlığı üzerindeki etkilerine değinilmiştir. Bu kısımdan sonra ayrıntılı biçimde içten yanmalı motorlarda oluşan CO, HC, NOx, SOx emisyonları partiküller ve kurşun bileşenlerinin oluşum sebepleri ve oranlarına etki eden faktörler ele alınmıştır. Bu faktörlerden bahsetmek gerekirse, motorun çalışma koşulları motor konstrüksiyonu ve yakıt özellikleri olarak özetlenebilir. Çalışmanın teorik ve uygulama ağırlıklı olan ikinci bölümünde bir taşıta ait yakıt tüketimi ve emisyon değerlerinin bulunmasında kullanılan taşıt hareket dirençleri ve bu dirençlerin bir araya getirilmesi ile oluşan tahriğin ana denklemi ortaya koyulmaktadır. Bu denklemin bilgisayar programı ile modellenmesi sayesinde şehir çevrimine göre hareket eden aracın yakıt tüketimi ve emisyon değerlerinin belirlenmesi izlenmektedir. Son olarak ekler kısmında EEC şehir çevrimi boyunca aynı taşıt üzerinde uygulanan üç farklı motora ait devir sayısı, efektif basınç yakıt tüketimi ve emisyon değişim grafikleri ile çevrim boyunca toplam yakıt tüketimi ve emisyon değerleri bulunmuştur. Çalışmanın sonunda bilgisayar programında yapılan kabuller yer almaktadır.