Bu çalışmada, Kuzey Anadolu Fay Zonu’nun etkilediği alan içerisinde kalan Asarsu Vadisi, mühendislik jeolojisi ve depremsellik açısından incelenmiş ve vadi içerisinde yer alan mühendislik yapılarında 12 Kasım 1999 Düzce depremi sırasında oluşan hasar, jeolojik ve geoteknik açılardan ele alınmıştır. Mühendislik yapılarının temellerinde ve temel sağlamlaştırması amacıyla imal edilmiş olan fore kazıklardaki hasar, çeşitli görsel, mekanik ve elektriksel yöntemlerle araştırılmıştır. Mekanik ve elektriksel yöntemler ile ortaya çıkan veriler, görsel kontrolün yapılabildiği bölümlerdeki veriler ile karşılaştırılmış ve yöntemlerin bu ve daha sonraki araştırmalarda hangi oranda güvenilir sonuçlar verebileceği incelenmiştir. Yapılan çalışmalar sonrasında, 12 Kasım 1999 Düzce depremi sırasında oluşan hasarda belirleyici etkenin, yapıların fay yüzey kırığına olan uzaklıkları olduğu gözlenmiştir.