FBE- Makine Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "10026380" ile FBE- Makine Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeHermetik Pistonlu Kompresörlerde Kullanılan Emme Susturucusunun Sayısal İncelenmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2014-01-31) Coşkun, Umut Can ; Güneş, Hasan ; 10026380 ; Enerji ; EnergyBu çalışmanın amacı, ev tipi buzdolaplarında kullanılan hermetik pistonlu kompresörlerin emme susturucusunun Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) analizlerinin yapılarak incelenmesi ve emme susturucusu geometrisinin akış açısından iyileştirilebilecek yönlerinin belirlenmesidir.Sayısal analizler Ansys-Fluent yazılımı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Analizlerde soğutucu akışkan olarak izobütan kullanılmıştır. Emme susturucusu üç boyutlu katı model geometrisi ile sınır şartı olarak kullanılmak üzere susturucu içinden geçen nominal soğutucu akışkan debi değeri ve susturucu cidar sıcaklıkları Arçelik A.Ş. tarafından deneysel verilerden sağlanmıştır. Çalışmanın ilk kısmında, susturucu katı model geometrisi akış analizlerine uygun hale getirilmiş ve sayısal analizler için uygun çözüm ağları oluşturulmuştur. Sürekli rejim şartlarına ait HAD analizleri gerçekleştirilerek soğutucu akışkanın susturucu giriş ve çıkışı arasındaki basınç düşümü elde edilmiştir.Çalışmanın ikinci kısmında zamana bağlı analizler gerçekleştirilmiştir. Bu analizlerde, emme susturucusu çıkış kesiti sınır şartı için zamana bağlı deneysel basınç verileri kullanılmıştır. Validasyon kriteri olarak belirlenen kompresör ortalama kütlesel debi değeri, yapılan analizler sonucunda deneysel verilere göre %4 hata ile hesaplanmıştır. Elde edilen hız, basınç ve sıcaklık alanları, akım çizgileri ve bazı kesitlerdeki basınç çalkantılarının güç spektrumları incelenerek emme susturucusunun hem aerodinamik hem de aeroakustik yönden iyileştirilebilecek kısımlarına dair önerilerde bulunulmuştur. Yapılan iyileştirme sonucunda iki adet prototip katı model geometrisi önerilmiştir. Bu geometrilerdeki akış sayısal olarak incelenmiş ve aerodinamik olarak iyileşmenin sağlandığı tespit edilmiştir.