Music Graduate Program
Bu topluluk için Kalıcı Uri
Gözat
Yazar "Beşiroğlu, Şefika Şehvar" ile Music Graduate Program'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeMusic In Transit: Musical Practices Of The Chaldean-Iraqı Migrants In Istanbul(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015) Öğüt, Evrim Hikmet ; Beşiroğlu, Şefika Şehvar ; 418000 ; Müzik ; MusicIrak'ta özellikle 2003 yılında gerçekleşen işgal sonrasında Hıristiyanlara yönelen saldırılardan etkilenen Iraklı-Keldani Katolikler, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu komşu ülkelere giriş yaparak mülteci statüsü almak ve üçüncü bir ülkeye yerleşmek için Birleşmiş Milletler'e başvuruda bulunmakta ve resmi işlemlerinin tamamlanmasını bekledikleri bu süreçte transit göçmenler olarak ikinci ülkelerde belirsiz bir süre geçirmektedirler. Bu çalışma, söz konusu topluluğun İstanbul'da geçirdikleri süre zarfında gerçekleştirdikleri müzik pratiklerini çok yönlü bir şekilde (dini-din dışı, icra-dinleme, amatör-profesyonel) incelerken, topluluğun geçiciliğini merkeze alarak, bu geçiciliğin topluluğun müziksel etkinlikleri üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Çalışma bu bağlamda, geçici ve yerleşik göçmen topluluklarının müzik pratikleri arasındaki farklara dikkat çekerken, etnomüzikoloji disiplini içindeki göç çalışmaları literatürünün yerleşik göçmen toplulukların müzik pratiklerinin incelenmesi üzerinden vardığı sonuçların geçici göçmen topluluklara ne düzeyde uygulanabileceğini de tartışmaktadır.
-
ÖgePolitics, Struggle, Violence, And The Transformation Of Expressive Culture: An Ethnography Of Kurds' Musical Practices in Turkey(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014) Hongur, Gönenç ; Beşiroğlu, Şefika Şehvar ; 381927 ; Müzik ; MusicBu tez, direniş, şiddet, savaş ve çatışma gibi temaların müzik ve dans aracılığıyla kimlik kurma ve estetik bir çerçeve tasarlama faaliyetindeki rolünü incelemektedir. Müziğin kültürel, antropolojik, siyasi ve sosyal bağlamda incelenmesine vurgu yapan etnomüzikoloji, politik şiddet, savaş ve çatışmanın biçimlendirdiği artistik hayatı yorumlamada önemli bir konum almaktadır. Etnomüzikolojik açıdan bu çalışma Kürt etnik ya da ulus kimliğini benimseyen ve önemseyen bireylerin savaş deneyimiyle zenginleşmiş müzik ve dans havuzunu tahlil ederek, çatışma ve savaş durumunda sahne sanatlarının işleviyle ilgili detaylı çalışmalar açısından önemli derecede eksikliğe sahip olan etnomüzikoloji literatürüne yeni bir bakış açısı sunmayı ve savaş ve şiddet saikiyle sergilenen performansın, müzik, dans, estetik, milliyetçilik ve direnişle olan ilişkisini sorgulamayı hedeflemektedir. Çatışma, savaş, şiddet ve direniş pratiklerinin hakim olduğu müzik kültürleri son dönem etnografik incelemelerin yakından ilgilendiği alanların önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Bu incelemelerin ortaya çıkardığı yaklaşım ve kuramların temelinde gelişen bu çalışma, Türkiye'de genellikle üniter devlet ve ulusal selfdeterminasyon karşıtlığı ya da tarih, dil, kültür ve asimilasyon üzerinden tartışılan Kürt ulusal ve siyasal hareketinin özellikle müzik ve dans etrafında gelişen ifade kültürü ile ilişkisini tartışmaktadır. Yaygın internet kültürünün günümüzdeki etkisini de hesaba katarak büyük ölçüde kamusal ifade pratiklerine odaklanan bu inceleme, Türkiye'de yaşayan Kürtlerin önemli bir kısmının müzik ve müzik merkezli faaliyet alanlarıyla nasıl siyasi mücadele oluşturduğunu ve aynı zamanda kültürel kaynaklarını yeniden yorumlayarak onları nasıl Kürt uluslaşmasının bir parçası yaptığını açıklamaktadır.
-
ÖgeThe Use Of Turkish Music Elements Together With Heavy Metal Music: The Case Of Pentagram(Institute of Social Sciences, 2012) Ayık, Ilgın ; Beşiroğlu, Şefika Şehvar ; 486138 ; Music ; MüzikThe aim of this study is to analyze the use of Turkish music and heavy metal music elements in music of Pentagram. This analysis is carried out under four main models; use of the elements as themselves, use of the elements together, emulation of the elements and blending of the elements. As a result of this analysis, these two different genres' elements are found working harmoniously together in the works of the band and they form a new fusion sub-genre. These models in this analysis can be used not only for this specific genre but also in the analysis of other fusion sub-genres in music.