FBE- Katı Cisimlerin Mekaniği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Arpacı, M. Alaeddin" ile FBE- Katı Cisimlerin Mekaniği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeGemilerdeki Kırlangıç Yapıların Teorik Ve Deneysel Titreşim Analizi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2011-06-17) Yaman, Mehmet Ali ; Arpacı, M. Alaeddin ; 401922 ; Katı Cisimlerin Mekaniği ; Solid MechanicsGemi boyut ve hızlarındaki büyük artış, gemi titreşimlerini, gemi tasarımı ve yapımında büyük önem taşır hale getirmiştir. Deniz taşımacılığında artan talebi karşılamak için ihtiyaç duyulan bu yapıların daha esnek olması titreşim problemlerine neden olmaktadır. Aşırı gemi titreşimleri, yolcu konforunu ve mürettebat yaşamını önemli ölçüde etkilemekle birlikte makina ve cihazlarda bozulmalara ve yapısal elemanlarda hasara neden olmaktadır. Gemilerde titreşim problemlerinin çözüm kaynağının erken safhadaki tasarım aşamasında belirlenmesinin önemi ve sonradan yapılacak olan düzeltmelerin çok ağır maliyetler gerektirdiği bilinmektedir. Tasarım aşamasında yapılacak olan bir takım basit çalışmalarla ileride ortaya çıkacak büyük titreşim problemlerinin önlenmesi sağlanabilmektedir. Bu çalışmada gemilerde ortaya çıkan titreşim problemleri yerel titreşimler olarak incelenmiştir. Yerel titreşimler açısından geminin en kritik bölgelerinden birini oluşturan ve “Kırlangıç” adı verilen köprüüstü uzantıları incelenmiştir. Bu uzantılar, çeşitli destek açıları için modellenerek sonlu eleman analizi ile doğal frekans ve mod şekilleri belirlenmiştir. İncelenen kırlangıç yapılarının modelleri bilgisayar ortamında da hazırlanarak sonlu eleman analizi ile elde edilen sonuçlar deneysel modal analiz yöntemiyle de doğrulanmıştır. Ayrıca farklı tasarımlar için elde edilen sonuçlar karşılaştırılarak tasarım özelliklerinin sonuçlar üzerindeki etkileri üzerinde durulmuştur.
-
ÖgeBir Isı Depolama Sisteminin Mekanik Ve Isıl Tasarımı(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2008-10-23) Tol, Hakan İbrahim ; Arpacı, M. Alaeddin ; Katı Cisimlerin Mekaniği ; Solid MechanicsBu çalışmada, bölge ısıtma sistemlerinde santral ısı arzı ile yerleşim birimi ısı talebi arasındaki uyumsuzluğun önüne geçmek ve santraldaki ısı ve elektrik üretiminde esneklik sağlamak için kurulan ısı depolama sisteminin mekanik ve ısıl tasarım yöntemi elde edilmiştir. Bu yöntemle öncelikle ısı depolama sisteminin tasarım biçimi, tasarım etkenleri ve tasarım girdileri göz önünde bulundurularak belirlenmiştir. Farklı tasarım girdileri için en iyi çözüm farklı tasarım biçimlerinde gerçekleşebilmektedir. Bu çalışmada sıcaklık katmanlaşmalı duyulur ısı depolama biçimi incelenmiştir. Yöntemin ikinci adımında literatürden elde edilen verimlilik tanımı kullanılarak CFD analizi ile ısı depolama tankının en yüksek verimliliği sağladığı ısıl enerji depolayıcı su ortamının boyutları elde edilmiştir. Depolanan ısının kayba uğramaması için tank için yalıtım hesaplamaları da bu adımda gerçekleştirilmiştir. Yöntemin son adımında da ısı depolama tankındaki yük koşulları göz önünde bulundurularak, ısıl enerji depolayıcı su ortamını muhafaza edecek tankın mekanik boyutlandırması gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, sonlu eleman analizi yardımıyla yapılan mekanik boyutlandırmanın izin verilen gerilme ve yer değiştirme sınırları göz önünde bulundurularak etkiyen yüklere karşı dayanıklı olduğu kontrol edilmiştir.
-
ÖgeOluklu Ve Trapez Plakaların Dinamik Davranışlarının Teorik Ve Deneysel Analizi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-01-06) Demir, Aşkın ; Arpacı, M. Alaeddin ; 401894 ; Katı Cisimlerin Mekaniği ; Solid MechanicsBu çalışmada, uzay, havacılık, otomotiv, inşaat, gemi inşaatı vb. gibi sektörlerde yaygın olarak kullanılan trapezoidal ve sinusoidal oluklu plakların dinamik davranışları incelenmiştir. Çeşitli üretim parametrelerine sahip bu plaklarda farklı oluk sayısı ve oluk yüksekliği değerleri için 368 farklı model oluşturulmuş ve bu modellerin sonlu eleman yöntemiyle farklı sınır şartları için doğal frekans ve mod şekli analizleri gerçekleştirilmiştir. Buna ilave olarak trapezoidal plakların kesit profili değişimleri de incelenmiştir. Farklı kesit profiline sahip 38 adet model oluşturulmuş ve her bir model için dört tarafı ankastre ve serbest-serbest olmak üzere toplamda 76 adet analiz yapılmıştır. Ortaya çıkan doğal frekans değerleri irdelenerek oluklu plaklardaki oluk sayısı ve oluk yüksekliği değerleri ile kesit profillerindeki değişimin plakların doğal frekansları üzerindeki etkileri ortaya koyulmuştur. Ayrıca piyasada üretilen birkaç örnek plak üzerinde deneysel modal analiz çalışması yapılarak sonuçların deneysel olarak da doğrulanması yoluna gidilmiştir.