Müzikoloji Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Eral, Ali" ile Müzikoloji Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeUygulama Açısından İlköğretim Müzik Müfredatının Değerlendirilmesi(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2005) Unanoğlu, Murat ; Eral, Ali ; 175069 ; Müzikoloji ; MusicologyBu çalışmada İlköğretim Müzik Müfredatı ile ilkokullarda uygulanan müzik derslerinden alınan sonuçlar karşılaştırmıştır. Çıkan sonuçlar bize müzik müfredatıyla uygulama arasında çelişkiler olduğunu göstermiştir. Türkiye' deki eğitim problemlerinin varlığı uzun zamandır konuşulmaktadır. Müzik eğitiminde varolan problemlerde genel eğitim sistemindeki problemlerin ana kollarından birini oluşturmaktadır. İlköğretim Müzik Müfredatı incelendiğinde her açıdan tamam gözükmektedir oysa ki ilkokuldan mezun olan öğrencilerin çoğu müzik hakkında çok şey bilmemektedir. Daha da önemlisi çocuklarda müzik öğrenmeye karşı bir istekte bulunmamaktadır. Problem müzik programlarının uygulama safhasındaki eksikliklerden kaynaklanmaktadır. Aynı zamanda bu eksiklikler müzik öğretmenlerinin de mesleklerine ve ders yapmaya karşı motivasyonlarını olumsuz etkilemektedir. Bu eksiklikleri düzgün tespit edebilmek için ilköğretim müzik müfredatının nasıl uygulandığı hakkında müfredat amaçlarına dayalı otuz soru hazırlandı. Bu otuz soruluk ankette elli üç ilkokul müzik hocası tarafından cevaplandırıldı. Ankete katılan müzik öğretmenlerinin otuz beşi devlet okulunda, on yedisi de özel okulda çalışmaktadır. Çıkan sonuçlarda bazı okullarda yeterli müzikal arşivin olmaması gibi cevaplar bekleniyordu ancak devlet okullarının % 35'inde hiçbir müzik enstrümanı veya müzik çalar olmaması sürpriz oldu. Tüm cevaplar uzmanların hazırladıkları ilköğretim müzik müfredatının ülkemiz gerçekleriyle yeterince uyuşmadığını göstermektedir. Problemler ilköğretim çağındaki öğrencilerin ihtiyaçlarının eksik analiz edilmesinden ortaya çıkmaktadır. Türkiye'deki müzik politikasının gözden geçirilmesinin zamanı gelmiştir çünkü hali hazırdaki şartlar altında çocuklarımız ilkokuldan mezun olurken içlerinde müziğe karşı herhangi bir ilgi oluşmamaktadır.