Temel Bilimler Lisansüstü Programı - Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "53275" ile Temel Bilimler Lisansüstü Programı - Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeCumhuriyet döneminde Türkiye Radyo Televizyon Kurumu ve Türk halk müziği ilişkileri(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1996) Ökten, Can Etili ; Atlığ, Nevzad ; 53275 ; Temel Bilimler ; Basic SciencesAltı bölümden oluşan bu çalışma, Cumhuriyet Dönemi'nde Türkiye Radyo Televizyon Kurumu ve Türk Halk Müziği ilişkilerim incelenmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın 1. Bölümünde sorunun belirlenmesi, çalışmanın amacı, önemi, kapsamı, varsayım ve yöntemlerle ilgili bilgiler verilmiştir. 2.Bölümde, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'nun yayın planında yer alan Türkiye'deki müzik akımlarına değinilerek, tanımlar, terminolojik açıklamalar ve müzikte kirlenmeye yol açan etkenler anlatılmıştır. 3. Bölümde, Türk Halk Müziği'nin araştırılmasına neden olan fikirler ile bunları gerçekleştiren kurumlar ve kuruluşlardan söz edilmiştir. Çünkü, derleme çalışmaları ilk kez bu kurum ve kuruluşlar tarafından yapılmıştır. 4. Bölümde Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ve Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'nun müzik ile ilgili politikaları ve Türk Müziği'nin yasaklanması konusuna yer verilmiştir. 5. ve 6. Bölümlerde ise, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu ve Türk Halk Müziği ilişkileri ayrıntılı bir biçimde incelenerek, yayın oranlarının, Türkiye Radyoları Ana Postalan'nda, Bölge ve il Radyoları'nda ve Televizyon kanallarında nasıl planlandığı ve sonuçlan grafiklerle verilmiştir Çalışmada, bölüm değerlendirmelerinde kütüphanelerden, kişisel gözlemlerden görüşme ve istatistiksel verilerden yararlanılmıştır. Araştırmada, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu-Türk Halk Müziği ilişkilerinde, Türk Halk Müziği'ni derlemek, tanıtmak, basmak, yaymak, korumak ve sanatçıları eğitmek konusunda uzun yıllar olumlu yaklaşımlar içinde olduğu saptanmıştır. Ancak, Türk Halk Müziği'nin yayınlarda kullamlırken özellikle gençlere yönelik yayın yapan televizyon ve radyo kanallarında hiç düşünülmediği, genel kitleye yayın yapan Türkiye Radyoları Ana Postalan ve Televizyon kanallarında ise, daima Türk Sanat Müziği'nden sonra ikinci planda değerlendirldiği grafiklerle saptanmıştır. Bu nedenle, özde ulusal, biçimde ve teknikte yüksek düzeyli bir Türk Halk Müziği' ne sahip olunması isteniyorsa, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu'nda genel müdürler, televizyon ve müzik dairesi başkanlıklan ile yönetim kurullan tarafindan tespit edilerek izlenen ve oranlanan müzik politikasında, milli değerler ve Türk Halk Müziği'ni koruyan bir sistemin oluşturulmasının gerektiği sonucuna vanlmıştır.