FBE- Uçak ve Uzay Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Bozkurt, Yüksel" ile FBE- Uçak ve Uzay Mühendisliği Lisansüstü Programı - Doktora'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeUçak Bakımında İnsan Faktörü İlişkili Göreceli Verimlilik(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2013-05-14) Bozkurt, Yüksel ; Kavsaoğlu, M. Şerif ; 100000344 ; Uçak ve Uzay Mühendisliği ; Aerospace EngineeringBu çalışmada, veri zarflama analiz yöntemi (DEA; Data Envelopment Analyses) ile A320-200 uçaklarında C2 bakımlarının uygulandığı bir Uçak Bakım Onarım Merkezi (MRO; Maintenance, Repair, Overhaul)’ da bakımların verimlilikleri karşılaştırılmaktadır. Yakın bir gelecekte bakım metodunu değiştirerek ‘‘Hangar bölmesi yönetim sistemi (Bay Management)’ geçecek olan söz konusu MRO’da gerçekleştirilecek olan DEA analizleri verimliliğin göreceli ölçümünü sağlayacaktır. Her bir karar ünitesi için girdi olarak; uçak bakımında en büyük maliyetlerden birisi olan malzeme, TAT (Turn Around Time, bakım süresi) ve adamxsaat seçilmiştir. Her bir karar ünitesi için çıktı olarak bakımın satışından elde edilen gelir ve bakım hatası yakalama indeksi seçilmiştir. Bakım hataları yakalama indeksi bakım kaynaklı meydana gelen olaylar ile ilgili hazırlanan bakım hataları tespit ve önleme programına ait MEDA(Maintenance Error Decision Aid) raporlarının bir oranını vermektedir. Bu oran ne kadar yüksek olur ise araştırma sayısı artacak, düzeltici önleyici faaliyetlerin gerçekleşme hızına göre hata oranları azalacaktır. Hata oranları zayıf kalitenin bir göstergesidir ve maliyeti dikkate alınmalıdır. Verimliliği etkilemesi nedeni ile bu oran bir çıktı olarak kabul edilecektir. Bu uygulama; Sivil Havacılık Sektöründe, uçak, motor veya component bakımı anlaşması yapacak olan operatörlere MRO seçimlerinde kıyaslama çalışmalarını belirli bir standartta yapmak için olanak vermektedir.