FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Agus, Adil" ile FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeMevcut bir karayolu köprüsünün deprem performansının doğrusal olmayan yöntemleri ile belirlenmesi(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2010-07-13) Agus, Adil ; Aydoğan, Metin ; Yapı Mühendisliği ; Structural EngineeringBu çalışmada İstanbul – Edirne istikametinin 13+892 km’sinde de bulunan “Sadabad II Viyadüğü”nün deprem performansı değerlendirilmiştir. Sonlu elemanlar yer değiştirme yöntemini kullanan bir bilgisayar program paketi yardımıyla mevcut köprünün üç boyutlu modeli kurulmuş, doğrusal elastik ve doğrusal olmayan yöntemlerle analizi yapılmıştır. Doğrusal elastik yöntemlerden çok modlu spektral analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu dayanım esaslı performans analizi yöntemi ile yapının tasarım depremi olarak tariflenen, dönüş periyodu 475 yıl yani aşılma olasılığı 50 yılda %10 olan, deprem altındaki davranışı incelenmiştir. Aynı viyadüğün doğrusal olmayan yöntemle şekil değiştirme esaslı analizi yapılmıştır. Bu aşamada statik itme analizi ile hesap yolu izlenmiştir. Bu köprü için üretilmiş olan deprem spektrumları ve deprem kayıtları kullanılmıştır. Performans değerlendirmesinde deprem esnasında plastik mafsallarda oluşan şekil değiştirmeler 50 yılda %50 aşılma olasılıklı deprem etkisi altında minimum hasar performans düzeyi ve 50 yılda %2 aşılma olasılıklı deprem etkisi altında kontrollü hasar performans düzeyine karşı gelen şekil değiştirmeler ile karşılaştırılmıştır. Doğrusal elastik hesap ve doğrusal olmayan hesap sonuçları karşılaştırılarak mevcut viyadük için performans esaslı bir değerlendirme yapılmıştır.