FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Gözat
Yazar "Ağcakoca, Murat" ile FBE- Yapı Mühendisliği Lisansüstü Programı - Yüksek Lisans'a göz atma
Sayfa başına sonuç
Sıralama Seçenekleri
-
ÖgeBurulma modu etkin olan yapıların deprem etkisi altındaki davranışı(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2000) Ağcakoca, Murat ; Pala, Sumru ; 101254 ; Yapı MühendisliğiYüksek lisans tezi olarak sunulan bu çalışmada burulma modu etkin olan yapıların deprem etkisi altındaki davranışı incelenmiştir. Çalışma altı bölümden oluşmuştur. Birinci bölümde, burulma modu etkin olan yapılara örnek olmak üzere tünel kalıplarla inşaa edilen panel ( perde taşıyıcı sistemli ) yapılar tanıtılmış, çalışmanın amacı ve kapsamı açıklanmıştır. İkinci bölümde, depreme dayanıklı yapı tasarımının temel ilkeleri ana hatlarıyla ele alınmış ve "Deprem Etkisi Allında Çözümleme" başlığı altında çalışmada kullanılan "Eşdeğer Deprem Yükü Yöntemi" ve "Mod Birleştirme Yöntemi" ayrıntılı olarak anlatılmıştır. Üçüncü bölüm, tünel kalıplarla inşaa edilen panel yapıların modellenmesine ve yapı taşıyıcı sisteminin idealleştirilmesine ayrılmıştır. Üç boyutlu kabuk sonlu eleman ağı modellemesi ve taşıyıcı sistem çubuk idealizasyonu verilmiştir. Dördüncü bölümde, yapı sistemlerinde burulma etkilerinin ek dışmerkezlik kullanılarak temsili ve bu kavramın yönetmeliklerdeki yeri açıklanmış; ek dışmerkezlik etkilerinin oluşmasının nedenlerini ve ek dışmerkezlik etkilerinden kaynaklanan yerdeğiştirme artışlarım irdeleyen çalışmaların tanıtılmasına yer verilmiştir. Beşinci bölüm, örnek yapı sistemleri üzerinde sayısal incelemelere ayrılmıştır. İncelenen yapıların özellikleri verilmiş, kabuk sonlu eleman ağı modellemesi yapılarak sonlu eleman ağı sıklığının yapıların doğal titreşim periyotları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Uygulamada, tasarım büyüklüklerinin elde edilebilmesi için taşıyıcı sistemi çubuk sistem olarak idealize etmek gerekmektedir. Panel yapıyı temsil eden çubuk sistemin, yapmın gerçek davranışını yansıtabilmesi için perdelerin ne şekilde idealize edileceği sorunu ortaya çıkmaktadır. Çalışmada, taşıyıcı sistem çubuk idealizasyonu, yapıların çubuk sistem ve kabuk sonlu eleman modellerinin dinamik davranışlarının; yani serbest titreşim periyotlarının benzeştirilmesi ile yapılmıştır. Mod Birleştirme Yöntemi ile yapılan dinamik analizle etkin burulma modunun perde kesit tesirlerine katkısının mertebesi irdelenmiştir. Aynı taşıyıcı sistem çubuk modellerinin Eşdeğer Deprem Yükü Yöntemi ile deprem hesaplan yapılarak elde edilen sonuçlar dinamik analiz sonuçlan ile karşılaştınlmıştır. Statik Yükleme Güvenlik Katsayılan ( SGK ) hesaplanarak Eşdeğer Deprem Yükü Yöntemi'nin burulma modu etkin olan yapılann deprem hesabında yeterince güvenli olup olmadığı irdelenmiştir. Altıncı ve son bölümde, çalışmada elde edilen sonuçlar verilmiştir.